افرایش ۳.۳ برابری حد مجاز ذرات معلق در تهران در مقایسه با استانداردهای سازمان جهانی بهداشت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا رئیسی درباره راهکار کاهش آلودگی هوا افزود: تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی، کاهش تک سرنشینی، بالابردن کیفیت سوخت، نصب فیلتر کاهنده آلودگی‌ها روی خودروهای دیزلی و وسائط نقلیه عمومی، کاهش تردد افراد در معرض خطر همچون کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران مزمن تنفسی و قلبی در زمان پیک آلودگی هوا در کلان‌شهرها از جمله مهم‌ترین راهکارهای مقابله با آلودگی هوا است.  مقابله با معضل آلودگی هوا کار یک سازمان یا ارگان نیست و همه ارگان ها و سازمان ها و مردم باید برای کاهش آلودگی هوا کمک و با هم همکاری کنند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت ادامه داد: تقویت زیرساخت های حمل و نقل عمومی راهکار بسیار شناخته شده ای است و در کشورهای درگیر با آلودگی هوا این راه را در پیش گرفته اند، لازم است افراد در معرض خطر همچون کوکیفیتدکان زیر ۵ سال، مادران باردار و افراد سالمند بالای ۶۵ سال، بیماران مزمن تنفسی و قلبی از تردد در روزهای پیک آلودگی هوا به ویژه در کلانشهرهای بزرگ خودداری کنند. استفاده از ماسک های مخصوص نیز به سلامتی افراد کمک می کند.

وی افزود: شاخص کیفیت هوا در مهر و آبان ۹۸ بیشتر از سال قبل در همین ماه‌ها افت کرده و امسال تعداد روزهای سالم نسبت به سال قبل کمتر شده که این یعنی آلودگی افزایش یافته است، افزایش کیفیت سوخت وسائط نقلیه بنزین سوز و  ساخت این وسایل نقلیه راه حل دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.در تهران شاهد افرایش ۳.۳ برابری حد مجاز ذرات معلق آلوده کننده هوا در مقایسه با استانداردهای سازمان جهانی بهداشت هستیم.

به گزارش ایرنا رئیسی در پایان گفت: خودروهای دیزلی نسبت به خودروهای بنزینی ذرات معلق آلوده کننده بیشتری تولید می‌کنند، بنابراین لازم است با نصب فیلترهای مخصوص کاهنده آلودگی روی این خودروها در جهت کاهش آلودگی گام برداریم، شهروندان تا حد امکان از تک سرنشینی به ویژه در ایام تشدید آلودگی هوا اجتناب کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.