ایران دومین مصرف کننده لوازم آرایشی و بهداشتی در خاورمیانه است
معاون پیشگیری و کاهش تقاضای مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: میزان تولید فراورده های آرایشی و بهداشتی در کشور افزایش نیافته زیرا شرکت ها در تامین مواد اولیه مشکل دارند. ایران هفتمین مصرف کننده لوازم آرایشی و بهداشتی در دنیا و دومین در خاورمیانه است.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عبدالله هندیانی روز سه شنبه در دومین همایش و نمایشگاه فراورده های بهداشتی آرایشی و سلوزی و صنایع وابسته که در هتل المپیک افزود: میزان تولید فراورده های آرایشی و بهداشتی در کشور افزایش نیافته زیرا شرکت ها در تامین مواد اولیه مشکل دارند.
معاون پیشگیری و کاهش تقاضای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه تولید داخل کمک می کند تا از ورود قاچاق در بخش های مختلف با سیاست گذاری در سطح کلان جلوگیری کند، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه تصمیم گیری نسبت به قاچاق فراوردهای آرایشی بهداشتی نقش مهمی دارد زیرا در سال ۹۶ از ۱۲.۶ میلیارد دلار قاچاق کالا، حجم زیادی از آن مرتبط با حوزه فراوردهای آرایشی و بهداشتی است.بخشی از این قاچاق مرتبط با فراوردههای آرایشی و بهداشتی است، ما در حوزه آرایشی و بهداشتی با ۲ مقوله قاچاق و تقلب مواجه هستیم و میتوانیم با ظرفیتهای داخلی ضمن جلوگیری از این دو پدیده اشتغال زایی هم ایجاد کنیم.
وی افزود: با توجه به تحریم های ظالمانه نیاز داریم تصمیماتی در حوزه قاچاق اتخاذ کنیم زیرا در حوزه فراوردهای آرایشی و بهداشتی با قاچاق و تقلب مواجه هستیم، باید با اقدام پیشگرانه رویکرد جامعه را به سمت فراوردهای اصیل سوق دهیم تا با قاچاق مواجه نشویم، وظیفه ستاد مبارزه با قاچاق کالا سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت است، مبارزه با قاچاق کالا در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا این حوزهها با سلامت مردم در ارتباط هستند.
هندیانی گفت: ما باید با اقدامات پیشگیرانه رویکرد جامعه را نسبت به استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی تغییر دهیم؛ از رویکرد مقابلهای فاصله بگیریم و به سمت فرهنگ سازی حرکت کنیم، چرا که ۴.۵ درصد سبد هزینهای خانوار در حوزه آرایشی و بهداشتی است و میتوانیم از این ظرفیت برای افزایش اشتغال و مقابله با تهدیدهای اقتصادی، اجتماعی و بیوتروریسم استفاده کنیم.
هندیانی گفت: ما باید با اقدامات پیشگیرانه رویکرد جامعه را نسبت به استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی تغییر دهیم؛ از رویکرد مقابلهای فاصله بگیریم و به سمت فرهنگ سازی حرکت کنیم، چرا که ۴.۵ درصد سبد هزینهای خانوار در حوزه آرایشی و بهداشتی است و میتوانیم از این ظرفیت برای افزایش اشتغال و مقابله با تهدیدهای اقتصادی، اجتماعی و بیوتروریسم استفاده کنیم.
به گزارش ایرنا معاون پیشگیری و کاهش تقاضای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پایان اضافه کرد: محدودیت در واردات مواد آرایشی و بهداشتی با هدف رشد تولید داخل رخ داده است، باید توجه داشت که در شرایط تحریمها به دلیل مشکل ورود مواد اولیه صادرات کاهش پیدا کرده است، به فرموده مقام معظم رهبری همه دستگاهها باید مقابله با قاچاق را وظیفه خود بدانند، در سند راهبردی ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای مصرف کالای ایرانی باید نگاهها تغییر کند.
پایان پیام/
نظر خود را بنویسید