تعرض اخیر به علم پزشکی جاهلانه و محکوم است
مرکز مدیریت حوزه های علمیه در بیانیه ای اعلام کرد: حوزه های علمیه و بزرگان آن و شورای عالی و مدیریت حوزه های علمیه، حرکت ناپسند و جاهلانه اخیر در تعرض به یکی از متون مهم علم پزشکی را که در فضای مجازی انتشار یافته است ناروا می دانند و آن را محکوم می نمایند.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مرکز مدیریت حوزه های علمیه با صدور بیانیه ای ضمن اعلام انزجاز از اقدام اخیر در آتش زدن کتاب علمی به نام طب هاریسون، آن را محکوم نموده و بیان داشته است این گونه تفکرات و اقدامات در حوزه علمیه جایگاهی نداشته و انتسابی به حوزه و روحانیت ندارد.
متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه با امضای آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه، به این شرح است:
حوزه های علمیه و بزرگان آن با تاکید بر جایگاه علم و اندیشه و نقد عالمانه، حرکت ناپسند و جاهلانه اخیر در تعرض به یکی از متون مهم علم پزشکی را که در فضای مجازی انتشار یافته است ناروا می دانند و حوزه های علمیه و بزرگان آن و شورای عالی و مدیریت حوزه های علمیه آن را محکوم می نمایند، آشکار است که این گونه تفکرات و اقدامات در حوزه علمیه جایگاهی نداشته و انتسابی به حوزه و روحانیت ندارد.
حوزه های علمیه و بزرگان آن با تاکید بر جایگاه علم و اندیشه و نقد عالمانه، حرکت ناپسند و جاهلانه اخیر در تعرض به یکی از متون مهم علم پزشکی را که در فضای مجازی انتشار یافته است ناروا می دانند و حوزه های علمیه و بزرگان آن و شورای عالی و مدیریت حوزه های علمیه آن را محکوم می نمایند، آشکار است که این گونه تفکرات و اقدامات در حوزه علمیه جایگاهی نداشته و انتسابی به حوزه و روحانیت ندارد.
اسلام عزیز، روحانیت معظم، حوزه علمیه و بزرگان آن در طول تاریخ همواره پرچم دار و مشوق رشد و شکوفایی علمی در همه قلمرو ها و در بسیاری از این زمینه ها بویژه در زمینه بهداشت و پزشکی پیشگام بوده اند و این سنت دیرپا همچنان ادامه دارد؛ انتظار می رود دستگاه های ذی ربط در این زمینه اقدام لازم بعمل آوردند.
امید است پیشرفت های علمی ایران و رشد مراکز علمی و دانشگاهها،که در پرتو انقلاب اسلامی رشد چشمگیر داشته است، استمرار و ارتقاء یابد. روابط عمومی سازمان نظام پزشکی
پایان پیام/
نظر خود را بنویسید
1 نظر
دکتر خلیفه
۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
این حرکت نمونه بارزی از طالبان علمی است. انحراف فکری با پوشش روحانیت و هدف گیری دانش