سامانه ۱۶۶۶ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات مردم در خصوص بیماری کرونا است
دبیر کمیته بیمه سلامت با اشاره به اینکه سامانه ۱۶۶۶ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات مردم در خصوص بیماری کرونا است گفت: بهطور متوسط طی ۱۰ روز گذشته در شبانهروز بین ۸ تا ۹ هزار تماس با تیم پرستاری یعنی سطح یک پاسخگویی و بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تماس با تیم پزشکی یعنی سطح دو پاسخگویی انجام شده است.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، آناهیتا کشاورزی گفت: در سامانه ۱۶۶۶ ما پاسخگوی سوالات افرادی هستیم که در خصوص بیماری کرونا دچار ابهاماتی هستند و در خصوص اینکه با توجه به علائم اظهار شده آیا احتمال ابتلا به بیماری کرونا هست یا خیر و در چه زمانی و با چه علائمی باید به بیمارستان یا مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند، راهنمایی میشوند.
دبیر کمیته بیمه سلامت ادامه داد: اطلاعات پزشکان و پرستاران به منظور پاسخگویی به مردم براساس منابع وزارت بهداشت است. در صورتی که با توجه به علائم، تشخیص پزشکان احتمال بیماری کرونا یا آنفلوآنزا باشد، متناسب با علائم به مراکز بهداشتی و درمانی و یا به بیمارستانها معرفی میشوند.
وی افزود: به سوالات در دو سطح پاسخ داده میشود. در سطح اول پرستاران راهنماییهای اولیه را درباره مسائل بهداشتی و ایمنی انجام میدهند و در سطح دوم پزشکان پاسخگوی سوالات مرتبط با تشخیص و راهنمایی به منظور دریافت درمانهای لازم هستند. پرستاران در سه شیفت و پزشکان در چهار شیفت پاسخگوی سوالات بهصورت ۲۴ ساعته هستند. پزشکان پاسخگو از همکاران سازمان بیمه سلامت در ستاد و۳۱ استان کشورهستند و در موارد کمبود نیرو از نیروهای سایر بخشها برای تکمیل کادر پاسخگویی استفاده میشود.
به گزارش ایسنا کشاورزی در پایان گفت: بیشترین تماسها ناشی از اضطراب ابتلا به کرونا است. هر خبری که در فضای مجازی منتشر شده بعضا باعث نگرانیهایی می شود که بازتاب آن را در تماسهایی که مردم با این سامانه دارند، مشاهده میکنیم بنابراین توصیه میشود که افراد اخبار را فقط از منابع معتبر وزارت بهداشت پیگیری کنند، سعی ما همواره بر این است که با توجه به فضای عمومی با دقت کافی در موارد غیر محتمل به ابتلا در جهت کاهش اضطراب و ایجاد آرامش و در موارد احتمال ابتلا راهنماییهای لازم دراختیار مردم قرار گیرد.
پایان پیام/
نظر خود را بنویسید