آشنایی دانشجویان علوم پزشکی با طب ایرانی، لازمه توسعه علمی این مکتب فاخر است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا شمس اردکانی در این نشست که توسط دانشگاه علوم پزشکی مجازی برگزار شد، با قدردانی از تلاش‌های متعهدانه و سخت‌کوشی همکاران حوزه طب ایرانی در بحران کرونا گفت: متخصصان و همکاران دانشگاهی فعال در حوزه طب ایرانی و مکمل کشور در این روزهای کرونایی در بیمارستان‌ها و دیگر فضاهای خدمت‌رسانی، خوش درخشیدند و گزارش‌هایی که از اقدامات آنها به دست ما رسیده است، بسیار خوب و امیدوارکننده بود.
 
مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت که به‌دلیل سفر کاری، از دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در این نشست حضور داشت، تصویب ارائه دو واحد درس آشنایی با مبانی طب ایرانی و مکمل در دانشگاه‌های علوم پزشکی را اقدامی بزرگ در راستای توسعه علمی طب ایرانی دانست و گفت: ارائه این دو واحد، هر چند به میزان بسیار محدود، اما سبب آشنایی تمامی دانشجویان علوم پزشکی با این مکتب غنی، فاخر، بی‌بدیل و کاربردی می‌شود و در روند پیش‌برد طرح ادغام خدمات این حوزه در نظام سلامت کشور، تاثیر بسزایی دارد.
 
وی با قدردانی از همکاران دانشگاه علوم پزشکی سبزوار برای برقراری ارتباط از راه دور و فراهم‌شدن امکان حضور خود و هیات همراه در این نشست، ابراز امیدواری کرد: برگزاری این نشست‌ها در هفته‌های آینده نیز ادامه یابد تا همه دست‌اندرکاران حوزه آموزش طب ایرانی و ارائه دو واحد آموزشی درس آشنایی با مبانی طب ایرانی و مکمل، بتوانند نظرات و پیشنهادهای خود را برای بهبود روند آموزش این واحد درسی، ارائه دهند و در دیگر دانشگاه‌ها نیز امکان برگزاری سمینارهای مشابه از راه دور در زمینه آموزش طب سنتی، فراهم شود.
 
حسین رضایی‌زاده دبیر بورد تخصصی رشته طب سنتی ایرانی نیز که از سبزوار برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان دانشگاه‌ها در نشست حاضر بود، با اشاره به مصوبه گروه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مجازی و نظر اعضای هیات بورد در خصوص یکسان بودن محتواهای آموزشی در نظر گرفته شده برای تدریس در قالب دو واحد مجازی آشنایی با مبانی طب ایرانی و مکمل توسط دانشگاه‌ها، گفت: حتما بازخوردهای تمامی همکاران دست‌اندرکار در این حوزه را در نحوه برگزاری دوره‌های بعدی مد نظر قرار می‌دهیم و ترجیح ما این است که ارائه، رفع اشکال، پرسش و پاسخ، برگزاری آزمون و تکالیف، در اختیار کلان‌مناطق باشد و از مهرماه سال جاری بتوانیم این روند را اجرا کنیم، اما وجود وحدت کلام و رویه برای محتواهای آموزشی دارای اهمیت است.
 
وی با اشاره به اعلام فراخوان دوره دوم ثبت نام دانشجویان برای گذراندن این دو واحد درس مجازی در اردیبهشت‌ماه افزود: در صورت رفع بحران کرونا در کشور و آغاز فعالیت دانشکده‌ها و گروه‌ها، توصیه ما این است که یک جلسه مقدماتی برای آشنایی بیشتر استادان و دانشجوها در اوایل ترم تحصیلی و جلساتی حضوری برای پرسش و پاسخ در اواسط ترم یا جلسات رفع اشکال پیش از آزمون نیز برگزار شده و از فرصت برقراری ارتباط رودررو نیز استفاده شود. 
 
به گزارش وب‌دا بیان مواردی در خصوص امتیاز آموزشی استادان، در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای دستیارانی که کمک استادان در این فعالیت‌های آموزشی هستند و میزان نمره در نظر گرفته‌شده برای دانشجویان با توجه به میزان فعالیت آنها در بخش‌های مختلف و موافقت با پیشنهادهایی برای افزایش مشارکت آنها در تالارهای گفت‌وگو، از دیگر مواردی بود که دبیر بورد تخصصی رشته طب سنتی ایرانی، در پاسخ به نمایندگان دانشکده‌های و گروه‌های طب ایرانی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، به آنها اشاره کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.