برای مقابله جمعی با کرونا باید یک نظام تبلیغاتی علمی تنظیم شود
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: برای مقابله جمعی با کرونا باید یک نظام تبلیغاتی علمی تنظیم شود و ایجاد رعب و وحشت روانی غیرمنطقی در مورد این ویروس با گذشت زمان از بین میرود و سبب عدم رعایت اصول بهداشتی میشود.

به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حاتمی در خصوص علل کاهش رعایت اصول بهداشتی گفت: رعایت پروتکلهای بهداشتی به منظور مقابله با کرونا مستلزم بهرهبرداری از ظرفیتها و سرمایههای اجتماعی کشور با هدف گفت وگو و تعامل با شهروندان جهت تبعیت از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است.
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: از اعضای هیات علمی، مدرسان دانشگاهی، دانشجویان و هر یک از سازمانهای صنفی و فعالان اجتماعی جامعه باید در این رابطه استفاده شود، باید صادقانه با مردم گفت وگو شود؛ در حال حاضر تمرکز مسئولان حوزه بهداشت بر مباحث معالجه و درمان در بیمارستانها و مراکز درمان و استفاده از ماسک است، در فروردین سال جاری و اسفند سال گذشته یک بسیج ملی برای مقابله با کرونا ایجاد شد و بنابراین در اردیبهشت ماه جامعه شاهد کنترل و مدیریت این بیماری بود.
وی تاکید کرد: تداوم این مدیریت نیازمند گفت وگو با مردم و آموزش و فراگیری برخی مهارتها همچون "ماندن در خانه" و رعایت اصول پزشکی و بهداشتی بود که به صورت همهجانبه انجام نپذیرفت، برخی تناقضات در سطح ملی در نقطه نظرات مسئولان نیز اعتماد عمومی را کاهش داد، یک نظام تبلیغاتی علمی و کارشناسیشده نیز برای مقابله با کرونا باید تنظیم شود؛ ایجاد رعب و وحشت روانی غیرمنطقی به تدریج با گذشت زمان از بین میرود و سبب عدم رعایت اصول بهداشتی میشود.
به گزارش ایرنا حامی در پایان گفت: این ترس باید توسط روانشناسان آموزش داده شود، گفت وگو و انتقال پیام با مردم از طریق شماری معدود در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سبب "عادی شدن وضعیت بحران" میشود، به عبارت دیگر، برای مقابله ملی با یک بحران باید از همه ظرفیتها استفاده شود؛ نمایندگان مجلس، جامعهشناسان و روانشناسان و مشاوران باید در تشریح موضوع کرونا مشارکت داشته باشند، این مشارکت همهجانبه موجب تقویت اعتماد عمومی در جامعه و بالتبع رعایت اصول بهداشتی به منظور مقابله ملی با کرونا میشود.
پایان پیام/
نظر خود را بنویسید