روند بیماری کرونا در تهران کاهش قابل ملاحظهای نداشته است
معاون درمان ستاد مقابله با کرونا تهران گفت: دو هفته است که محدودیتها ۳۰ الی ۴۰ درصد ترددهای شهری را کاهش داده و بیشتر ادارات به شکل دورکاری درآمده و مراکز خرید که محل تجمع افراد بوده تعطیل شده است، واقعا همهی اینها بسیار تاثیرگذار خواهد بود، البته روند بیماری در تهران ثابت است و خیلی کاهش قابل ملاحظهای نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نادر توکلی با اشاره به خطر دور همی و نشستهای خانوادگی در شرایط کرونایی گفت: نشستها و جمعهای دوستانه و خانوادگی یکی از عوامل اصلی شیوع ویروس کرونا در زمستان است که نمیتوان با دستورالعمل و بخشنامه آن را کنترل کرد، بلکه این موضوع به فرهنگ سازی مربوط میشود و ما باید مردم را متقاعد کنیم و از خطرات این رفتار برای آنها بگوییم، چون حریم شخصی افراد هم مطرح است و در این مورد فرهنگ سازی بسیار مهمتر از ابلاغ بخشنامهها و دستورالعملها خواهد بود که مردم به یک بلوغ فکری برسند تا شرایط خطرناک است و همانند سیزده فروردین که همه در خانه ماندند همین عمل را انجام دهند.
وی در مورد علت بالا نرفتن آمار شیوع در چند روز گذشته افزود: این موضوع به محدودیتها و هم تاثیرات قبل از محدودیتها مربوط میشود و نمیتوان این را فقط به یک مورد مربوط دانست، در هر حال بخشی، به محدودیتهای مربوطه است که قطعاً تاثیر داشته است.دو هفته است که محدودیتها ۳۰ الی ۴۰ درصد ترددهای شهری را کاهش داده و بیشتر ادارات به شکل دورکاری درآمده و مراکز خرید که محل تجمع افراد بوده تعطیل شده است، واقعا همهی اینها بسیار تأثیرگذار خواهد بود، البته روند بیماری در تهران ثابت است و خیلی کاهش قابل ملاحظهای نداشته است.
معاون درمان ستاد مقابله با کرونا تهران با اشاره به تعداد تختهای بیمارستانی گفت: خیلی مجوز برای تبدیل بخشها به آیسییو دادیم و در تهران بالغ به ۱۲۰۰ تخت را مجوز دادیم که تبدیل به آیسییو شده است، اگر این اتفاق در تابستان نمیافتاد الان به مشکل برمیخوریم در هر حال تخت آیسییو و تخت بیمارستانی به ازای سرانه کشور به خصوص در نواحی حاشیهای و تختی که کاربری دولتی داشته باشد را داریم.
به گزارش ایلنا توکلی در پایان در مورد طرح شناسایی افراد با تست مثبت از طریق کارت شناسایی گفت: این موضوع هنوز نهایی نشده و در حال رایزنی هستیم، تا الان این قضیه موانع اجرایی زیادی داشته ولی صرفاً در حد بحث و تبادل نظر جلو رفته، شاید در حمل و نقل هوایی و ریلی امکان اجرایی شدن این قضیه باشد ولی در حمل و نقل درون شهری نیاز به یک سری از هماهنگیهای درون شهری خواهد شداشت.
پایان پیام/
نظر خود را بنویسید