به دنبال اتخاذ بهترین راهکار برای پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد هستیم
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: درحال مذاکره برای اتخاذ بهترین راهکار برای پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد هستیم تا ارائه دهندگان خدمات درمانی به جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی نسبت به دریافت هزینه خدمات اطمینان حاصل کنند.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مصطفی سالاری در سومین جلسه از سلسله نشستهای دیده بان رفاه که در موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی با موضوع بررسی راهکارهای ارتقاء خدمات درمانی به جامعه هدف برگزار شد؛ اظهار کرد: در یک ماه اخیر نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت شده است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: برنامهریزی و تصمیمگیری در حوزه درمان تأمین اجتماعی با اخذ نظرات ارائه دهندگان و دریافت کنندگان خدمات انجام میشود، برای پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد نیز همین الگو را مورد نظر داریم و با همین روش پیشنهادی برای برون رفت از شرایط فعلی ارائه دادهایم.
وی افزود: طرح اولیه ما که با اخذ نظرات ذینفعان این حوزه امکان اصلاح آن نیز وجود دارد، این است که مطالبات معوق مراکز طرف قرارداد که به ۱۳ هزار میلیارد تومان رسیده است، از محل وصول مطالبات معوق سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود، در همین رابطه به ظرفیتهای استانی نیز توجه داریم و در حال مذاکره با استانداران هستیم.
سالاری اتخاذ این روش را زمینهساز افزایش همکاری و تعامل سازندهتر مدیران استانی برای وصول مطالبات معوق تأمین اجتماعی دانست و گفت: علاوه بر تعییین تکلیف و برنامهریزی در زمینه مطالبات معوق مراکز درمانی طرف قرارداد، برای مطالبات جاری و آینده نیز پیشنهاد مشخصی داریم که با همکاری سایر نهادهای مرتبط با نظام سلامت و اخذ نظرات اصلاحی ذینفعان درحال تدوین آن هستیم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: استفاده از فنآوری اطلاعات در زمینه مدیریت منابع حوزه درمان محور اصلی برنامههای آینده سازمان تأمین اجتماعی خواهد بود، درصورتی که مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی به سامانههای الکترونیک این سازمان متصل شوند، امکان پرداخت نقدی ۶۰ تا ۷۰ درصد مطالبات به صورت نقدی فراهم میشود.
وی اظهار کرد: بیشترین مخاطبان این سازمان در حوزه درمان هستند، دریافت کنندگان خدمات درمانی در مقایسه با سایر خدمات تأمین اجتماعی از جمله مستمری بازنشستگی، بیمه بیکاری و سایر مزایا جامعه بسیار گستردهتری هستند و بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور مخاطب خدمات درمانی محسوب میشوند، در حوزه درمان سازمان شرایط خاصی داریم و با مشکلاتی مواجه هستیم که همه طرفین با همکای و مشارکت میتوانند مشکلات را حل کنند.
به گزارش ایسنا سالاری در پایان امکان تصمیمگیری و عملیاتی کردن برنامهها بدون نیاز به طی کردن بروکراسی دست و پا گیر را بزرگترین مزیت سازمان تأمین اجتماعی دانست و گفت: بسیاری از فعالیتها و برنامهها در این سازمان با سازوکارهای دورن سازمانی و دریافت تأیید از هیأت مدیره و یا هیأت امنا قابل انجام است که باید از این مزیت به خوبی استفاده و در جهت بهبود فرآیندها و ارتقاء خدمت رسانی به جامعه هدف بهرهبرداری شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: برنامهریزی و تصمیمگیری در حوزه درمان تأمین اجتماعی با اخذ نظرات ارائه دهندگان و دریافت کنندگان خدمات انجام میشود، برای پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد نیز همین الگو را مورد نظر داریم و با همین روش پیشنهادی برای برون رفت از شرایط فعلی ارائه دادهایم.
وی افزود: طرح اولیه ما که با اخذ نظرات ذینفعان این حوزه امکان اصلاح آن نیز وجود دارد، این است که مطالبات معوق مراکز طرف قرارداد که به ۱۳ هزار میلیارد تومان رسیده است، از محل وصول مطالبات معوق سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود، در همین رابطه به ظرفیتهای استانی نیز توجه داریم و در حال مذاکره با استانداران هستیم.
سالاری اتخاذ این روش را زمینهساز افزایش همکاری و تعامل سازندهتر مدیران استانی برای وصول مطالبات معوق تأمین اجتماعی دانست و گفت: علاوه بر تعییین تکلیف و برنامهریزی در زمینه مطالبات معوق مراکز درمانی طرف قرارداد، برای مطالبات جاری و آینده نیز پیشنهاد مشخصی داریم که با همکاری سایر نهادهای مرتبط با نظام سلامت و اخذ نظرات اصلاحی ذینفعان درحال تدوین آن هستیم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: استفاده از فنآوری اطلاعات در زمینه مدیریت منابع حوزه درمان محور اصلی برنامههای آینده سازمان تأمین اجتماعی خواهد بود، درصورتی که مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی به سامانههای الکترونیک این سازمان متصل شوند، امکان پرداخت نقدی ۶۰ تا ۷۰ درصد مطالبات به صورت نقدی فراهم میشود.
وی اظهار کرد: بیشترین مخاطبان این سازمان در حوزه درمان هستند، دریافت کنندگان خدمات درمانی در مقایسه با سایر خدمات تأمین اجتماعی از جمله مستمری بازنشستگی، بیمه بیکاری و سایر مزایا جامعه بسیار گستردهتری هستند و بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور مخاطب خدمات درمانی محسوب میشوند، در حوزه درمان سازمان شرایط خاصی داریم و با مشکلاتی مواجه هستیم که همه طرفین با همکای و مشارکت میتوانند مشکلات را حل کنند.
به گزارش ایسنا سالاری در پایان امکان تصمیمگیری و عملیاتی کردن برنامهها بدون نیاز به طی کردن بروکراسی دست و پا گیر را بزرگترین مزیت سازمان تأمین اجتماعی دانست و گفت: بسیاری از فعالیتها و برنامهها در این سازمان با سازوکارهای دورن سازمانی و دریافت تأیید از هیأت مدیره و یا هیأت امنا قابل انجام است که باید از این مزیت به خوبی استفاده و در جهت بهبود فرآیندها و ارتقاء خدمت رسانی به جامعه هدف بهرهبرداری شود.
پایان پیام/
نظر خود را بنویسید