الکترونیکی کردن خدمات، مواجهه با بیماری کرونا را آسان‌تر کرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد مهدی ناصحی درباره حمایت بیمه‌های درمانی از پیشگیری و خدمات سطح یک سلامت افزود: حمایت از خدمات سطح یک سلامت امکان پذیر نخواهد بود، مگر اینکه نظام سطح بندی خدمات، پزشک خانواده و نظام ارجاع از سطح اول به سایر سطوح سلامت کشور اجرایی شود.

وی درباره خدمات الکترونیک سازمان بیمه سلامت و تاثیر آن در مقابله با کرونا افزود: فعالیت‌های سازمان بیمه سلامت در راستای الکترونیکی کردن خدمات، مواجهه با بیماری کرونا را آسان‌تر کرد. بیمه‌ها باید در شرایط سخت حمایت از بیمه شدگان را افزایش دهند، کارکرد نظام بیمه‌ای در حمایت از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها با اقداماتی مانند رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری بیمارستان‌ها و پرداخت‌های منظم قابل قبول است.

به گزارش ایرنا مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در پایان گفت: اقداماتی که سازمان بیمه سلامت در سال‌های اخیر در راستای الکترونیکی شدن خدمات انجام داده، در مواجهه با کرونا بیشتر به چشم می‌آید اقدام مهمی مانند رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری یکی از این گام‌های اساسی است، حذف دفترچه کاغذی بیمه سلامت در حوزه بستری یکی از اقدامات مهم در کاهش هزینه‌هاست،  برای حوزه سرپایی نیز باید تدابیر لازم را با هدف ایجاد زیرساخت‌های اجتماعی و در نظر گرفتن احکام تشویقی برای ذینفعان حوزه سلامت اتخاذ کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.