بیش از ۸ هزار دانشجوی پزشکی از ۶۰ کشور در ایران تحصیل میکنند
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تحصیل بیش از ۸ هزار دانشجوی پزشکی از ۶۰ کشور جهان در دانشگاههای علوم پزشکی گفت: دیگر نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور نیست.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ابوالفضل باقری فرد امروز ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ در مراسم افتتاحیه جشنواره پر سیمرغ که با هدف افزایش آگاهی و شناخت نسبت به ساختار و عملکرد شبکه دانشجویی توسعه علوم پزشکی کشور برگزار شد گفت: پیش از انقلاب پرشکانی از کشورهای فیلیپین، اندونزی و پاکستان در کشور طبابت میکردند که حتی برخی از آنها پزشک نبودند و این در حالی است که اکنون از همین کشورها دانشجوی پزشکی در ایران داریم.
معاون آموزشی وزارت بهداشت تحصیل بیش از ۸ هزار دانشجوی پزشکی از ۶۰ کشور جهان را نشان از قابلیتهای مختلف کشور در حوزه سلامت خواند و تاکید کرد: در سالهای قبل از انقلاب کمیسیون عالی پزشکی مسؤولیت صدور مجوز برای اعزام بیماران به خارج از کشور را داشت اما امروز این کمیسیون تعطیل شده و نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور نیست.
وی تمامی این دستاوردها را مرهون تلاش دانشجویان و اساتید دانست و افزود: علی رغم تمام مشکلات و تحریمها در حوزه دارو، تجهیزات و حتی در بخش چاپ مقالات خوشبختانه این افتخار نصیب کشور شده و علوم پزشکی توسعه بسیار خوبی داشته است که این امر نیز با تلاش دانشجویان و اساتید بزرگوار محقق شد، مراکز توسعه آموزش مغز متفکر دانشگاهها هستند، این مراکز میتوانند مانع از روزمرگی دانشگاهها شوند و با رصد کردن فرآیندها، محلی برای توسعه و پژوهش "R&D" باشند.
وی تمامی این دستاوردها را مرهون تلاش دانشجویان و اساتید دانست و افزود: علی رغم تمام مشکلات و تحریمها در حوزه دارو، تجهیزات و حتی در بخش چاپ مقالات خوشبختانه این افتخار نصیب کشور شده و علوم پزشکی توسعه بسیار خوبی داشته است که این امر نیز با تلاش دانشجویان و اساتید بزرگوار محقق شد، مراکز توسعه آموزش مغز متفکر دانشگاهها هستند، این مراکز میتوانند مانع از روزمرگی دانشگاهها شوند و با رصد کردن فرآیندها، محلی برای توسعه و پژوهش "R&D" باشند.
باقری فرد از دانشجویان به عنوان صاحبان اصلی فرایندهای آموزشی یاد کرد و گفت: دانشجویان میتوانند مشکلات و چالشها را به خوبی شناسایی کرده و بهترین راهکار را برای حل آن ارائه دهند. بر این اساس در نخستین گام از رئیس مرکز توسعه آموزش خواستم تا کمیتههای دانشجویی را فعال کند تا آنها عملاً در فرآیند تصمیم گیری و حتی اجرا وارد شوند، دانشجویان پر انرژی و نشاط هستید و وزارت بهداشت قصد دارد از این ظرفیت به خوبی استفاده کند. در واقع صاحبان اصلی فرآیند میتوانند راهکارهای بهتری ارائه دهند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: گاهی تغییرات قانون از طریق پیشنهادات دانشجویان امکان پذیر است، یکی از اولویتهای معاونت آموزشی بحث ساماندهی رشتهها است، اینکه آیا باید با همین تعداد ادامه دهیم؟ همچنین بحث اصلاح آزمونها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. لذا میخواهم که در جمعهای خود به این مسائل توجه کنید و راهکار ارائه دهید و امیدوارم که این گردهمایی منجر به تصمیمهای مهمی در حوزه آموزش علوم پرشکی و موجب تقویت تشکلهای دانشجویی شود.
به گزارش ایسنا وی در پایان تقویت تشکلهای دانشجویی را موجب هویت بخشی آن خواند و افزود: هدف اصلی ما هویت یابی این کمیتهها است چرا که بیشترین تصمیمات را شما میتوانید ارائه دهید.
پایان پیام/
نظر خود را بنویسید