حمایت از طرحهای فناورانه درباره کووید-۱۹ در علوم پزشکی ایران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران از حمایت از طرحهای فناورانه کووید-۱۹ در قالب گرنت، وام و پلتفرم خبر داد و گفت: این حمایتها در قالب گرنت، وام و پلتفرم تعریف میشود، باید یک تیم علمی_ حمایتی برای پرداختن به ایدههای نو و طرحهای فناورانه تشکیل شود، در طرحهای فناورانه، آورده و محصول تولیدشده حائز اهمیت است، در واقع این طرحها باید توانمندیهای دانشگاه را نشان دهد و ارزش افزوده به همراه داشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، جلیل کوهپایهزاده در جلسه بررسی طرحهای فناورانه مرتبط با بیماری کرونا که روز گذشته در سالن شورای دانشگاه علوم پزشکی ایران تشکیل شد گفت: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا ضرورت دارد تا با سرعت عمل بیشتری، طرحهای فناورانه تحلیل و تصویب شود. با توجه به سطحبندی طرحها، حمایتهای دانشگاه هم باید بر اساس آن مشخص شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: این حمایتها در قالب گرنت، وام و پلتفرم تعریف میشود، باید یک تیم علمی_ حمایتی برای پرداختن به ایدههای نو و طرحهای فناورانه تشکیل شود، در طرحهای فناورانه، آورده و محصول تولیدشده حائز اهمیت است، در واقع این طرحها باید توانمندیهای دانشگاه را نشان دهد و ارزش افزوده به همراه داشته باشد.
به گزارش ایسنا در این جلسه طرحهای فناورانه که دارای پروپوزال بودند، بررسی شد. این طرحهای فناورانه شامل طرحهایی با موضوعاتی از جمله تشخیص کیت سریع کووید _۱۹، تولید کیت مولتیپکس، تولید لامپ و دستگاه ضدعفونی کننده، یادآوری دارویی و سیستم نظارت بر سلامت بیماران، شناسایی آنتیبادیها در خون بیماران مبتلا، طراحی و ساخت سامانه ضدعفونی کننده، سنتز دارو و تهیه نانو دارو، تولید نانوفیلتر و طراحی سامانه تصمیمیار مبتنی بر هوش مصنوعی در مبتلایان به کووید-۱۹ بودند.
به گزارش ایسنا در این جلسه طرحهای فناورانه که دارای پروپوزال بودند، بررسی شد. این طرحهای فناورانه شامل طرحهایی با موضوعاتی از جمله تشخیص کیت سریع کووید _۱۹، تولید کیت مولتیپکس، تولید لامپ و دستگاه ضدعفونی کننده، یادآوری دارویی و سیستم نظارت بر سلامت بیماران، شناسایی آنتیبادیها در خون بیماران مبتلا، طراحی و ساخت سامانه ضدعفونی کننده، سنتز دارو و تهیه نانو دارو، تولید نانوفیلتر و طراحی سامانه تصمیمیار مبتنی بر هوش مصنوعی در مبتلایان به کووید-۱۹ بودند.
پایان پیام/
نظر خود را بنویسید