ضرورت تهیه یک سند راهبردی و جامع در حوزه گردشگری سلامت
عضو شورایعالی نظامپزشکی، تهیه یک سند راهبردی و جامع در حوزه گردشگری سلامت را ضروری دانست و گفت: این سند در حال تهیه است و وزارت بهداشت، وزارت گردشگری، وزارت خارجه و سایر نهادهای ذیربط باید به یکزبان مشترک برسند و این زبان مشترک را در قالب اهداف عددی مطرح کنند، تبلیغات مناسب در خارج از کشور و تنظیم زیرساختهای نرمافزاری در داخل دو معضل اساسی در رونق حوزه گردشگری سلامت است.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی دباغ گفت: حدود ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی داریم که ۷۰ درصد از این تختها به طور متوسط اشغال است، ما تقریباً ۴۵ تا ۵۰ هزار تخت خالی داریم که اگر متوسط اقامت بیمار در تخت را ۵ روز در نظر بگیریم هر تخت قابلیت پذیرش ۸۰ تا ۹۰ بیمار را در سال دارد بدون اینکه بخواهیم تخت و امکانات قابلتوجهی را اضافه کنیم.
وی گردشگری سلامت را در رونق اقتصاد کشور بسیار مؤثر دانست و افزود: اگر این تعداد بیمار را ضربدر ۵۰ هزار تخت خالی کنیم بین ۵ تا ۶ میلیون نفر در سال میشود، ما حتی اگر ۳ میلیون بیمار را هم در نظر بگیریم ما بهازای هر بیمار بابت هزینههای درمان و همراه و هتل و اقامت، حدود ۵ هزار دلار آورده برای کشورمان دارد و اگر این ۵ هزار دلار را در ۳ میلیون بیمار ضرب کنیم معادل ۱۵ هزار بشکه نفت در روز خواهد شد، سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت وارد کشور شد، گردش مالی این تعداد گردشگر سلامت، یک مبلغ قابلتوجه و بیشتر از یک میلیارد دلار بود.
عضو شورایعالی نظامپزشکی، تهیه یک سند راهبردی و جامع در حوزه گردشگری سلامت را ضروری دانست و اظهار کرد: این سند در حال تهیه است و وزارت بهداشت، وزارت گردشگری، وزارت خارجه و سایر نهادهای ذیربط باید به یکزبان مشترک برسند و این زبان مشترک را در قالب اهداف عددی مطرح کنند، تبلیغات مناسب در خارج از کشور و تنظیم زیرساختهای نرمافزاری در داخل دو معضل اساسی در رونق حوزه گردشگری سلامت است، ما در حال حاضر نیاز به اقدامات تکمیلی نداریم و فقط باید به اصلاح و ارتقای مدیریت و هماهنگیهای بینبخشی و مدیریتی بپردازیم.
به گزارش مهر دباغ در پایان گفت: هر بیمار میتواند برای کشور ما یک مبلّغ باشد، تبلیغات مناسب در این زمینه مانند هر کار دیگری مبتنی بر دانش است و فارغالتحصیلان و دانشمندان رشته تبلیغات میتوانند در این زمینه به وزارت بهداشت کمک کنند و از طرف دیگر، وزارت بهداشت، وزارت خارجه و وزارت گردشگری هم باید از افراد صاحبنظر در حوزه برندینگ و تبلیغات کمک بگیرند، کیفیت بالای خدمات پزشکی در ایران و همچنین پایین بودن تعرفه خدمات پزشکی نسبت به دنیا و حتی کشورهای منطقه، یک مزیت و فرصت طلایی محسوب میشود و آورده بسیار خوبی را برای ما خواهد داشت.
پایان پیام/
نظر خود را بنویسید