شکایات مربوط به تخلفات تعرفهای در مراکز درمانی بسیار اندک است
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت از برقراری روزانه ۶ هزار تماس با سامانه ۱۹۰ خبر داد و گفت: درصد شکایات تعرفه ای از بیمارستانهای دولتی بسیار اندک است.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا رحیم نیا با بیان اینکه همکاران ما در سامانه ۱۹۰ از خوش برخوردترین نیروهای وزارت بهداشت هستند گفت: همکاران ما با نهایت احترام و تکریم با مردم صحبت میکنند و تمام مواردی که نیاز به پیگیری دارد، طبق روال انجام میشود. برخی از تماسها با راهنمایی همکاران ما، پایان مییابد.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت ادامه داد: برخی تماسها نیاز به پیگیری از سوی دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی دارد بنابراین در تماسهایی که در سامانه ۱۹۰ ثبت میشود، یک کد رهگیری برای تماس گیرنده ارسال و نتیجه پیگیری نیز با همان کد رهگیری، قابل مشاهده است.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت ادامه داد: برخی تماسها نیاز به پیگیری از سوی دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی دارد بنابراین در تماسهایی که در سامانه ۱۹۰ ثبت میشود، یک کد رهگیری برای تماس گیرنده ارسال و نتیجه پیگیری نیز با همان کد رهگیری، قابل مشاهده است.
وی با اشاره به فعالیت ۹ خط در سامانه ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت «۱۹۰» افزود: خط ۱ مربوط به اورژانس پیش بیمارستانی، خط ۲ مربوط به شکایات بهداشت محیط و حرفهای، خط ۳ مربوط به شکایات و راهنماییهای دارویی، خط ۴ مربوط به حوزه درمان، خط ۵ مربوط به تعرفه خدمات پزشکی، خط ۶ مربوط به قانون جوانی جمعیت، خط ۷ مربوط به رسیدگی به شکایات نیروهای حوزه سلامت، خط ۸ مرطوب به وام بانک جهانی و خط ۹ مربوط به رسیدگی به شکایات از مسئولان دانشگاههای علوم پزشکی و وزارت بهداشت است.
رحیم نیا تاکید کرد: بیشترین شکایات مطرح شده از سوی مردم در سامانه ۱۹۰ مربوط به بهداشت محیط و عدم رعایت اصول بهداشتی در اماکن و اصناف مختلف است که این موارد در همان روز، پیگیری میشود، شکایات مربوط به تخلفات تعرفهای و اضافه دریافت در مراکز درمانی بسیار اندک است، درصد موارد شکایات مردم با سامانه ۱۹۰ در این خصوص بسیار پایین است بنابراین از نیروهای درمانی به ویژه در مراکز درمانی دولتی که به صورت شبانه روزی فعالیت دارند، تشکر میکنیم.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت از تدوین و اجرایی شدن آئین نامه عملکرد رؤسا و مدیران ارشد وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی در دولت مردمی خبر داد و گفت: ارزیابی عملکرد مدیران در یک مرحله انجام شده و بر اساس شاخصها، مدیران ارزیابی میشوند و نتایج آن به وزیر بهداشت اعلام میشود. همچنین بازرسیهای دورهای و سرزده از دانشگاهها انجام میشود.
به گزارش مهر وی در پایان با اشاره به فعالیت میز خدمت در ستاد وزارت بهداشت افزود: بیش از ۶۰ درصد از مراجعات به وزارت بهداشت توسط میز خدمت مستقر در ستاد این وزارتخانه، قابل انجام است اما در برخی موارد نیاز به پیگیری و مراجعه افراد به معاونتها وجود دارد که این کار انجام میشود. در ارزیابی مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری میز خدمت وزارت بهداشت در بین دستگاههای اجرایی و زیرمجموعههای ریاست جمهور حائز رتبه اول شد.
پایان پیام/
نظر خود را بنویسید