بانک قواعد بیمهگری در اختیار سامانههای وزارت بهداشت قرار گرفته است
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بانک قواعد بیمهگری آماده و در اختیار سامانههای وزارت بهداشت و سایر مراکز طرف قرارداد قرار گرفته است. همچنین تمام قراردادها در بانک اطلاعاتی تجمیع شده که در تلاشیم تا تمام این اقدامات در یک سامانه قرار گرفته و از آن در جهت ارائه خدمات هر چه بهتر به بیمهشدگان استفاده کنیم.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کوروش فرزین با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور از طریق 4 سامانه به جمعیت روستایی خدمات درمانی ارائه میشود، افزود: اکنون پرونده نزدیک به 90 درصد جمعیت ساکن روستا در سامانه سیب تشکیل شده است. همچنین سامانه ناب در استان گلستان، سامانه سینا در استان خراسان رضوی و سامانه جدید پارسا در استان مازندران از دیگر سامانههایی است که وزارت بهداشت برای پرونده الکترونیک و دریافت خدمات درمانی برای تمام افرادی که تحت پوشش پزشک خانواده هستند، ایجاد کرده است.
وی افزود: وجود سامانهها و زیرساختهای الکترونیک از الزامات کشور است. در صورتی که وزارت بهداشت اقداماتی همچون طرحهای پیشگیری را در دستور کار قرار دهد طبیعتا لازم است برای کنترل بیماریها و غربالگری اطلاعات پایه در دسترس سازمانهای بیمه گر قرار گیرد، در پرونده الکترونیک سلامت که از ابتدای سال جاری عملیاتی شده است، سازمانهای بیمهگر و مراکز ارائه دهنده خدمت موظف هستند که علاوه بر وارد کردن اطلاعات، به قواعد و خدمات پرونده متصل شوند. با این اقدام تمام خدمات و آزمایشات را میتوان به طورهدفمند و هوشمند پیگیری کرد.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: سازمان بیمه سلامت طبق قانون برنامه موظف است که بانک جامع اطلاعات بیمه شدگان کشور را راه اندازی کند، افزود: تمام اقدامات لازم انجام شده و تا پایان سال اطلاعات تمام بیمهشدگان کشور در این بانک تجمیع خواهد شد. براین اساس استعلام ارائه خدمات درمانی به بیمهشدگان از این طریق صورت خواهد گرفت.
فرزین گفت: ما در سازمان بیمه سلامت به 4 بانک اصلی از جمله بانک اطلاعات بیمهشدگان، بانک مراکز طرف قرارداد، بانک قیمت خدمات و بانک قواعد بیمهگری نیاز داریم. در حال حاضر بانک قواعد بیمهگری آماده شده و در اختیار سامانههای وزارت بهداشت و سایر مراکز طرف قرارداد قرار گرفته است و همچنین تمام قراردادها در بانک اطلاعاتی تجمیع شده که در تلاشیم تا تمام این اقدامات در یک سامانه قرار گرفته و از آن در جهت ارائه خدمات هر چه بهتر به بیمهشدگان استفاده شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان بیمه سلامت وی در پایان به پروژه استحقاق سنجی در جهت ارائه خدمات هوشمند اشاره کرد و گفت: استحقاق سنجی به این معناست که چه کسی، چه خدمتی را کجا و با چه قیمتی دریافت کند که لازمه این اقدام این است که مراکز درمانی به بانکهای اطلاعاتی متصل شوند، حذف دفترچه بدون اجرای پروژه استحقاق سنجی محقق نمیشود.در واقع با حذف دفترچه بیمهشدگان تنها با ارائه کد ملی میتوانند تمام خدماتشان را از مراکز طرف قرارداد دریافت کنند.
پایان پیام/
نظر خود را بنویسید