ارائه صورتحساب مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی مستلزم مراجعه حضوری نیست
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی از عدم نیاز به مراجعه و ارائه درخواست مطالبات ماهیانه از طرف داروخانهها و موسسات پاراکلینیک طرف قرارداد که صرفا نسبت به ارائه دارو و خدمات بر اساس نسخ الکترونیکی تجویز شده توسط پزشک اقدام میکنند خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، شهرام غفاری گفت: با توجه به گسترش نسخهنویسی و نسخهپیچی الکترونیک در سطح کشور، از اول بهمن ماه ۱۴۰۰، داروخانهها و مراکز پاراکلینیک طرف قراردادی که نسخهپیچی الکترونیکی را صرفا با پذیرش نسخ الکترونیکی تجویز شده از سوی پزشک معالج انجام میدهند، نیازی به مراجعه به مدیریتهای درمان استان و ارائه درخواست مطالبات ماهیانه ندارند.
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: هر چند که از تاریخ یکم دی ماه ۱۴۰۰، بسیاری از داروخانهها و مؤسسات پاراکلینیک نسخه پیچی را صرفا از طریق مکانیزه انجام داده و حتی نسخ کاغذی را پس از ثبت در سیستم و اخذ تایید ارائه کردهاند، عدم نیاز به ارائه درخواست مطالبات ماهیانه مخصوص مراکزی است که نسخه پیچی را صرفا بر اساس نسخه نویسی الکترونیکی انجام میدهند، این اقدام در جهت رفاه حال مؤسسین و مسئولین فنی این مراکز و کاهش مراجعات آنها به مدیریتهای درمان استان انجام شده است.
به گزارش ایرنا امیرعباس منوچهری معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی اول دی ماه ۱۴۰۰ گفت، براساس قانون بودجه ۱۴۰۰ از چهارشنبه، اول دی ماه همه تبادلات سازمان تامین اجتماعی از طریق نسخه الکترونیک انجام خواهد شد.
چاپ و عرضه دفترچه جدید تأمین اجتماعی نیز از اول اسفند ماه ۹۹ در همه شعب و کارگزاریهای سراسر کشور متوقف و سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی در دسترس همه مراکز درمانی طرف قرارداد قرار گرفت.
بنابراین اقدام پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد میتوانند با ثبتنام در سامانه نسخه الکترونیک سازمان به نشانی ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام کنند.
بیمهشدگان و بازنشستگان این سازمان هم با ارائه کارت ملی میتوانند به پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد وغیرطرف قرارداد تأمین اجتماعی سراسر کشور مراجعه کنند.
همچنین هر بیمهشده یا بازنشسته پیش از مراجعه به مراکز پزشکی میتواند استحقاق درمان خود را از طریق سامانه eservices.tamin.ir یا کد دستوری #۱۶۶۶* دریافت و در صورت عدم دسترسی به اینترنت، پزشکان و بیمهشدگان میتوانند با مراجعه به کد دستوری #۱۴۲۰۴ از استحقاق درمان مطلع شوند.
پایان پیام/
https://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/88S7