پایگاه خبری پزشکان و قانون | پالنا
سازمان بیمه سلامت برای بیمه کردن افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید عبدالرحیم ترابی گفت: برخی افراد و شرکت‌ها با سواستفاده از نام و عنوان سازمان بیمه سلامت ایران و معرفی خود به عنوان نماینده یا کارمند سازمان، از طریق تلفن یا فضای مجازی با دادن وعده‌های غیر واقعی به مردم و در قبال دریافت مبالغی با عنوان صدور کارت بیمه سلامت یا کارت بیمه سلامت تکمیلی، اقدام به سودجویی و اخذ وجه از مردم می‌کنند.

وی افزود: بسیاری از این افراد و شرکت‌ها با دادن وعده‌های غیر واقعی مانند ارائه بیمه تکمیلی به بیمه‌شدگان، ارائه بیمه مکمل دندان پزشکی، ارائه دفترچه بیمه و یا کارت بیمه سلامت، داشتن قرار داد و پرداخت هزینه‌های درمان آزمایشگاه، ویزیت پزشکان، داروخانه‌ها و هزینه‌های دارویی با احتساب حق بیمه به بیمه شدگان اقدام به اخاذی از مردم کرده و علاوه بر ورود ضرر و زیان مالی به مردم، باعث سواستفاده از نام این سازمان و خدشه‌دار شدن حیثیت و اعتبار آن در منظر افکار عمومی می‌شوند.

مدیرکل حقوقی و امور مجلس سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: این فرصت‌طلبان و سودجویان فقط به دنبال اخاذی از هموطنان هستند و توجه به این نکته از آنجا ضرورت می‌یابد که در این نوع ارتباطات، زمانی که شهروندان اعلام می‌کنند که بیمه درمان پایه دارند، تماس گیرنده تهدید می‌کند که اگر بیمه تکمیلی را نگیرند و پول را واریز نکنند، دفاتر بیمه درمان شهروندان ابطال می‌شود.

ترابی تاکید کرد: بدون تردید به منظور مقابله با افراد سودجو و کلاهبردار و در راستای صیانت از حقوق عامه مردم، باید اطلاع رسانی به آحاد مردم و بیمه‌شدگان توسط سازمان بیمه سلامت ایران انجام شود ضمن اینکه به طور نامحسوس هم فعالیت‌های سودجویانه این اشخاص و شرکت‌ها در اخذ وجه نامشروع از شهروندان و استفاده ناموجه و بدون اجازه از نام سازمان بیمه سلامت ایران تحت رصد جدی مراجع نظارتی قرار دارد، با دستور دادستان عمومی و انقلاب یکی از شعب بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران به طور مشخص برای رسیدگی به تخلفات این اشخاص و شرکت‌های متخلف اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: برای جلوگیری از هرگونه سواستفاده از نام سازمان بیمه سلامت ایران از بیمه‌شدگان و سایر شهروندان درخواست می‌شود، ضمن عدم پاسخگویی به درخواست‌ها و پذیرش تبلیغات غیرواقعی با نام‌هایی چون بیمه سلامت، بیمه تکمیلی سلامت، برای اطلاع و بهره‌برداری از خدمات بیمه پایه سلامت فقط به دفاتر پیشخوان دولت، ادارات کل بیمه سلامت در استان‌ها و سایت این سازمان به آدرس ihio.gov.ir مراجعه کنند، بیمه‌شدگان و همه شهروندان می‌توانند موارد شکایت و تخلفات در این زمینه را در تماس با شماره ۱۶۶۶ اطلاع رسانی کنند.

به گزارش ایرنا مدیرکل حقوقی و امور مجلس سازمان بیمه سلامت ایران در پایان اضافه کرد: سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه کردن افراد، از تماس تلفنی استفاده نمی کند. در صورت دریافت هرگونه تماس با عنوان سازمان بیمه سلامت ایران، بیمه سلامت، بیمه تکمیلی و یا بیمه مکمل از شهروندان درخواست می‌شود بلافاصله تلفن را قطع و برای دریافت هرگونه خدمات صرفا از طریق شماره ۱۶۶۶، تلفن‌های ادارات کل یا شهرستان و یا سایت سازمان به آدرس www.ihio.gov.ir کسب اطلاع کنند.

پایان پیام/

لینک کوتاه:

https://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/s3fw