آئیننامه ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی اصلاح میشود
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارتخانههای علوم و بهداشت را مکلف کردند تا ظرف مدت یک سال آئیننامه ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی را متناسب با ماموریتگرایی، مسالهمحوری و برنامهمحوری اصلاح کند.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز "دوشنبه" و در ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، ماده ۹۷ لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند.
بر اساس ماده ۹۷ لایحه برنامه هفتم توسعه، وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلفند با هدف تحقق دانشگاه تمدن ساز و حکمت بنیان و زمینه سازی انجام پژوهش های مأموریت گرا و مسئله محور و پاسخگویی به نیازها و مسائل کشور، تحقق مرجعیت علمی و سرآمدی جهانی در عرصه علوم و فناوری و ارتقای شتاب علمی، شاخص های ارزیابی، برنامه های آموزشی و پژوهشی و فناوری و آئین نامه ها و مقررات مربوط به جذب، تبدیل وضعیت، ارتقاء، ترفیع و آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه ها و پژوهشگاه ها، نظام ارزیابی و انگیزش و نحوه ارائه خدمات موظفی اعضای هیأت علمی را بر اساس رویکرد برنامه محوری از جمله مأموریت گرایی و مسأله محوری، شاگرد پروری و استادمحوری در سال اول برنامه اصلاح و به تصویب مراجع ذیصلاح برساند.
بر اساس تبصره ۱ این بند از لایحه برنامه، با هدف اصلاح ماموریت ها و تناسب بین نیازها و ظرفیت های علمی هریک از زیرنظام های آموزش عالی، وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلفند ظرف مدت یک سال از تصویب برنامه، آئین نامه ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی را متناسب با ماموریت گرایی و مساله محوری و برنامه محوری هریک از زیرنظام های آموزش عالی دولتی و غیردولتی و برحسب گروه های علمی "حسب ضرورت" و ماهیت رشته ای به شکلی اصلاح و به تصویب مراجع ذی صلاح برساند که از ابتدای سال سوم برنامه هر یک از این مراکز و گروه های علمی از آئین نامه ترفیع و ارتقای خاص خود تبعیت کنند. ایسنا
بر اساس ماده ۹۷ لایحه برنامه هفتم توسعه، وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلفند با هدف تحقق دانشگاه تمدن ساز و حکمت بنیان و زمینه سازی انجام پژوهش های مأموریت گرا و مسئله محور و پاسخگویی به نیازها و مسائل کشور، تحقق مرجعیت علمی و سرآمدی جهانی در عرصه علوم و فناوری و ارتقای شتاب علمی، شاخص های ارزیابی، برنامه های آموزشی و پژوهشی و فناوری و آئین نامه ها و مقررات مربوط به جذب، تبدیل وضعیت، ارتقاء، ترفیع و آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه ها و پژوهشگاه ها، نظام ارزیابی و انگیزش و نحوه ارائه خدمات موظفی اعضای هیأت علمی را بر اساس رویکرد برنامه محوری از جمله مأموریت گرایی و مسأله محوری، شاگرد پروری و استادمحوری در سال اول برنامه اصلاح و به تصویب مراجع ذیصلاح برساند.
بر اساس تبصره ۱ این بند از لایحه برنامه، با هدف اصلاح ماموریت ها و تناسب بین نیازها و ظرفیت های علمی هریک از زیرنظام های آموزش عالی، وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلفند ظرف مدت یک سال از تصویب برنامه، آئین نامه ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی را متناسب با ماموریت گرایی و مساله محوری و برنامه محوری هریک از زیرنظام های آموزش عالی دولتی و غیردولتی و برحسب گروه های علمی "حسب ضرورت" و ماهیت رشته ای به شکلی اصلاح و به تصویب مراجع ذی صلاح برساند که از ابتدای سال سوم برنامه هر یک از این مراکز و گروه های علمی از آئین نامه ترفیع و ارتقای خاص خود تبعیت کنند. ایسنا
پایان پیام/
https://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/4cIA