رصد مشکلات دانشگاههای علوم پزشکی با همافزایی بیش از ۵۷۰ مرکز مطالعات و دفتر توسعه آموزش
رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی از همافزایی بیش از ۵۷۰ مرکز مطالعات و دفتر توسعه آموزش برای رصد و پایش مشکلات دانشگاههای علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: بحث چارت سازمانی و نداشتن جایگاه قانونی، مهمترین چالش مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش است که باعث کاهش انگیزه اعضای هیات علمی شده است، بنابراین باید ساختار سازمانی این مراکز ساماندهی و شرح وظایف آنها بازنگری شود.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حوریه محمدی در نشست دو روزه مدیران مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش دانشکدهها و بیمارستانهای آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ مرکز EDO در دانشکدهها و بیمارستانهای آموزشی و حدود ۷۰ مرکز EDC در دانشگاههای علوم پزشکی کشور وجود دارند گفت: در این نشست جمعی از خبرگان حضور دارند تا با همافزایی و استفاده از تجارب مشترک، ارائه مشاورههای فردی و تقویت تعاملات و شبکهسازی بتوانند به عنوان بازوهای اجرایی در رصد، پایش و حل مشکلات دانشگاهها مؤثر باشند.
رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی ادامه داد: بحث چارت سازمانی و نداشتن جایگاه قانونی، مهمترین چالش مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش است که باعث کاهش انگیزه اعضای هیات علمی شده است، بنابراین باید ساختار سازمانی این مراکز ساماندهی و شرح وظایف آنها بازنگری شود.
وی بر حمایت و تقویت کمیتههای دانشجویی در مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش، تاکید کرد و افزود: پیگیری بحث تشکیل کمیته دانشجویی، بررسی فرایندهای دانشجویی و تعامل دو سویه با دبیرخانههای تخصصی آموزشی و همچنین ایجاد کمیته تکنولوژیها و فناوریهای نوین آموزشی از جمله برنامههای عملیاتی در دست اقدام است.
به گزاش ایسنا محمدی در پایان با اشاره به تغییرات ایجاد شده در بحث داوری بیست و پنجمین همایش آموزش پزشکی و پانزدهمین جشنواره شهید مطهری از داوری فرایندهای دانشپژوهی جشنواره شهید مطهری سال ۱۴۰۳ خبر داد.
پایان پیام/
https://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/3UT2