پایگاه خبری پزشکان و قانون | پالنا
وضعیت نوبت دهی الکترونیکی بیمارستان‌ها
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسن واعظی به سامانه یکپاچه نوبت دهی الکترونیکی بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: بحث خدمات حضوری و الکترونیکی جزو نکاتی است که در حوزه‌ها و سیستم‌هایی که ارائه خدمات به هموطنان و شهروندان دارند جزو اولویت‌ها است و با پیشرفت‌هایی که صورت گرفته مطمئناً نظام سلامت هم با این موضوع بیگانه نیست.

وی افزود: یقیناً خدمات غیرحضوری و خدماتی که به صورت الکترونیک انجام شود و نوبت دهی هم که یکی از اقسام خدمات ما در نظام سلامت و درمان است، جزو نکاتی است که دسترسی عادلانه را برای خدمات به شهروندان و هموطنان افزایش می‌دهد و همین طور بحث تعلل، ازدحام و ملاقات حضوری را برای شهروندان و مردم برای دریافت خدمات کمتر می‌کند، بین ۴۸ تا ۵۰ درصد از نوبت دهی بیمارستان‌ها و کلینیک‌های دولتی به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان وزارت بهداشت در واکنش به این سوال که چرا ۴۸ درصد فقط الکترونیکی است گفت: بحث نوبت دهی الکترونیک را می‌شود از جنبه‌های مختلف به آن توجه کرد، ما از برنامه خودمان عقب نیستیم. ما یک سال تا تابستان سال آتی مد نظر داریم که به آن حداکثر ظرفیت برای نوبت دهی الکترونیک در نظام سلامت و کلینیک‌ها و درمانگاه‌های تخصصی وزارت بهداشت برسیم که یقیناً این هدف قابل دستیابی خواهد بود.

واعظی ادامه ادامه داد: هدف گذاری ما به صورت میانگین در کشور ۷۰ درصد ظرفیت نوبت‌های کلینیک‌ها و درمانگاه‌های دانشگاهی و دولتی است. آن بخش از نوبت‌هایی که ما ناگزیر هستیم به صورت حضوری برای ارائه خدمات اورژانسی و همین طور ارجاعات موازی برای مردم در نظر بگیریم که از نظر فنی و تخصصی در سایر کشورها هم این موضوع ملموس است و در کشور ما دقیقاً همین طور خواهد بود.

به گزارش مهر وی در پایان با عنوان این مطلب که ۱۶ درصد از بیماران که نوبت دهی الکترونیکی برای آنها انجام می‌شود در نوبت خود حاضر نمی‌شوند و کنسلی نوبت داریم افزود: بین ۲۰ تا ۲۵ درصد از نوبت‌هایی که به صورت الکترونیک یا به صورت خودخواسته یا حضوری دریافت می‌شود توسط شهروندان ما بعد از ویزیت اول توسط متخصص به متخصص یا فوق تخصص دیگری ارجاع داده می‌شود.

پایان پیام/

لینک کوتاه:

https://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/lGRb