علت اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیک سازمان بیمه سلامت
رئیس مرکز فن آوری اطلاعات، امنیت و هوشمند سازی سازمان بیمه سلامت اقدام برای ارتقاء سامانه نسخه نویسی الکترونیکی و جابجایی بستر این سامانه از روز گذشته را علت بروز اختلال در نسخه نویسی الکترونیکی این سازمان بیمهگر اعلام کرد.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، فاطمه حاج علی عسگری گفت: سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت ایران به عنوان یکی از بزرگترین زیرساختهای بخش درمان و سلامت کشور از دی ماه ۹۸ و در پی دستور موکد رئیس جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به توسعه جدی ارائه سرویس به مردم و جامعه پزشکی و سلامت پرداخته است.
رئیس مرکز فن آوری اطلاعات، امنیت و هوشمند سازی سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: این سامانه تا قبل از دی ماه ۹۸ ماهانه حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار نسخه الکترونیک را ثبت و به پایگاه داده منتقل میکرده است که با اجرایی شدن فرآیند توسعه ارائه سرویس به ماهانه حدود ۱۲ میلیون نسخه افزایش یافته است. همچنین رشد حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ برابری ورودی این سامانه در کنار لزوم ارائه خدمات جدید بیمهای، ضرورت تقویت در زیرساخت و نحوه ارائه خدمت این سامانه را ایجاب کرده است.
وی افزود: از این رو در روزهای اخیر و پس از بررسیهای متعدد صورت گرفته توسط تیمهای فنی، تصمیم به جابجایی بستر سامانه و ارتقاء و بروز رسانی سیستم نسخه نویسی الکترونیکی گرفته شده است، از جمله اهداف این ارتقاء بهبود امنیت اطلاعات سلامت مندرج در پایگاه های داده، بهبود فرآیند پشتیبانی از نسخه نویسی الکترونیکی "نظیر سرعت بالاتر، کاهش اشکالات فرآیندی و توسعه زیرساختی" بوده است. لذا انتظار می رود با اجرایی شدن این تغییرات، سرعت پاسخگویی در انجام فرآیندها افزایش بیابد.
علی عسگری گفت: با هدف انجام این ارتقاء زیرساخت روی سیستم نسخه نویسی الکترونیک، از دیروز فرآیند جابجایی به زیرساخت جدید آغاز شده و مستلزم ایجاد توقف در برخی سرویسهای نسخه نویسی الکترونیک است. این وقفه طی مدت ۷۲ ساعت و با بروز رسانی سیستم از بین میرود.
رئیس مرکز فن آوری اطلاعات، امنیت و هوشمند سازی سازمان بیمه سلامت اضافه کرد: مطابق روند جاری نسخه نویسی کاغذی که از زمان شروع نسخه نویسی الکترونیکی بعنوان یک مسیر جایگزین حفظ شده است استمرار خواهد یافت تا مشکلی در روند دریافت خدمات بیماران ایجاد نشود. همچنین همکاران سازمان بیمه سلامت در تمامی استان ها در مراکز بیمه و همچنین مراکز ارائه خدمت حضور خواهند یافت تا از استمرار روند نسخه نویسی و نسخه پیچی و انجام تعهدات بیمهای اطمینان حاصل نمایند.
به گزارش ایسنا وی در پایان افزود: بعلاوه سایت سازمان به نشانی ihio.gov.ir و شماره تلفن ۱۶۶۶ مرکز ارتباط با مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی برای ارائه هر توضیح و پیگیری هر مسئله احتمالی به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت و ارائه دهندگان خدمت بصورت ۲۴ ساعته به فعالیت خود ادامه میدهد.
پایان پیام/
https://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/AQIm