نتایج استقرار سامانه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، جزئیات خدمات حاصل از استقرار سامانه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی را تشریح کرد و گفت: سهم نسخ تمام الکترونیک از مجموع نسخ در بخش سرپایی ۹۸ درصد بود و روزانه به طور معمول بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نسخه الکترونیک درسامانه ثبت و ارایه میگردد.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی رضایی در خصوص پیگیری و ارتقاء فرآیندهای سازمان با رویکرد الکترونیک و خدماتی که به شکل الکترونیکی در سازمان بیمه سلامت ایران ارایه میشود گفت: با پیادهسازی فرآیند تولید، گردش و رسیدگی اسناد پزشکی به صورت الکترونیک در بخش خدمات سرپایی، برنامه کشوری نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی و حذف دفترچههای درمانی کاغذی حرکت به سوی فرآیندهای تمام الکترونیک در سازمان آغاز گردید، به طوری که سهم نسخ تمام الکترونیک از مجموع نسخ در بخش سرپایی ۹۸ درصد بود و روزانه به طور معمول بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نسخه الکترونیک درسامانه ثبت و ارایه میگردد.
وی افزود: علاوه بر این استقرار کامل نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در سطح کشور منجر به ایجاد بستری گردید که نتایج آن شامل امکان اجرای صحیح راهنماهای بالینی و پروتکلهای درمانی، اجرا و پیگیری رویکرد پزشکی مبتنی بر شواهد، امکان رصد خدمات دریافت شده برای بیمه شدگان و ارزیابی کیفیت خدمات ارایه شده به آنها، ابزاری برای تکمیل پرونده الکترونیک سلامت، تسهیل فرآیند رسیدگی به اسناد، نظارت و نظام پرداخت، صرفه جویی در هزینهها و مدیریت منابع و بررسی و تکمیل قواعد بیمهای به صورت برخط در بخش سرپایی است.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: علاوه بر اعمال تعرفههای جدید در سامانه نسخه الکترونیک، به روز رسانی قواعد رسیدگی آنلاین از نظر داروهای مشمول ارز ترجیحی، بستههای خدمتی صندوق خاص و صعب العلاج، پوشش خدمات توانبخشی ستارهدار توانخواهان و دیگر قوانین مربوط به پوشش خدمات سرپایی در سامانه اعمال شده است. همچنین پوشش سهم صندوق خاص و صعبالعلاج برای نسخ دارویی بیمه شدگان تامین اجتماعی نیز از مهر ۱۴۰۲ درحال اجرا است.
رضایی در پایان تاکید کرد: از سوی دیگر ایجاد امکان ثبت نسخه الکترونیک برای کلیه افراد دارای بیمه پایه «از طریق استعلام از مسیر پایگاه برخط» بدون محاسبه سهم سازمان، ایجاد امکان تبادل الکترونیک با سایر سازمانهای بیمهگر پایه و تکمیلی جهت محاسبه برخط سهم بیمه تکمیلی، اجرا و گسترش فرآیند مدیریت نشان در راستای پیادهسازی راهنماهای بالینی و سایر تکالیف سازمانی، استقرار ارجاع الکترونیک در بستر سامانه نسخه الکترونیک برای کلیه بیمه شدگان، تبادل الکترونیک اسناد بستری بیمه شدگان بیمه سلامت و تامین اجتماعی جهت محاسبه و پرداخت سهم صعبالعلاج و تبادل الکترونیک اسناد پیوند اعضا و کاشت حلزون برای محاسبه و پرداخت از محل صندوق صعب العلاج برای کلیه افراد دارای بیمه پایه از نتایج دیگر استقرار سامانه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی است. ایسنا
پایان پیام/
https://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/QhWT