راه اندازی منشی الکترونیک درمراکز ملکی تامین اجتماعی
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: به منظور رفاه حال بیمه شدگان و مستمری بگیران، طرح «منشی الکترونیک» تا یک ماه آینده در تمام مراکز درمانی و بیمارستانی ملکی این سازمان راه اندازی می شود.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، مهدی درخشان گفت: مرحله آزمایشی طرح منشی الکترونیک امسال در ایام دهه فجر و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در استان هرمزگان راه اندازی شد.
وی افزود: تلاش سازمان تامین اجتماعی این است که تا یک ماه آینده تمام مراکز ملکی این سازمان به منشی الکترونیکی مجهز شود، با راه اندازی این امکان، دیگر در اتاق پزشکان منشی وجود نخواهد داشت و مردم از طریق الکترونیک نوبت خواهند گرفت و با استفاده از یک تابلوی الکترونیک نوبت خودشان را رویت و رعایت خواهند کرد.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه طرح منشی الکترونیک در تمام مراکز ملکی تامین اجتماعی اجرا خواهد شد، گفت: سازمان تامین اجتماعی این طرح را در مراکز درمانی و بیمارستانی وابسته به این سازمان اجرایی می کند. البته در دیگر مراکز درمانی و بیمارستانی که متعلق به وزارت بهداشت است، باید اقدامات و زیرساخت های لازم فراهم تا طرح اجرا شود.
درخشان ادامه داد: تحولات حوزه درمان تامین اجتماعی در 40 سال گذشته در دو بخش بررسی می شود، یکی افزایش کمی که تفاوت زیادی داشته است ولی آنچه که بیش از بحث کمیت به آن توجه شده، این است که در بخش درمان تامین اجتماعی به تامین زیرساخت ها توجه زیادی شده است. اما نمونه توجه به موضوع کیفیت خدمات در تامین اجتماعی را در بحث نسخه الکترونیک و تشکیل پرونده سلامت الکترونیک در مراکز ملکی این سازمان دانست و افزود: در این خصوص تامین اجتماعی یکی از سازمان های بیمه گر پیشرو در ارائه خدمات الکترونیک به بیمه شدگان و مستمری بگیران است.
وی تصریح کرد: توجه به زیرساخت های درمانی یک مساله بسیار مهم است، این زیرساخت ها باید اجرایی شود تا در آینده گسترش خدمات در حوزه درمان تامین اجتماعی را شاهد باشیم.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در ادامه به تحولات در حوزه درمان در این 40 سال اشاره کرد و گفت: باید مسائل را به صورت نسبی دید؛ به صورت نسبی خدمات خوب است اما به طور مسلم انتظارات و حق مردم خیلی بیشتر از این است و ما تلاش می کنیم که در این مسیر رو به جلو حرکت کنیم.
به گزارش ایرنا سازمان تامین اجتماعی با حدود 42 میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر، 18 نوع خدمت بیمه ای و درمانی به افراد زیرپوشش ارائه می دهد، این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه ای و درمانی است و 356 بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی، بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می کند.
شایان ذکر است بخش بیمه ای تامین اجتماعی 480 شعبه در سراسر کشور دارد و خدمات بیمه ای این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می شود.
وی افزود: تلاش سازمان تامین اجتماعی این است که تا یک ماه آینده تمام مراکز ملکی این سازمان به منشی الکترونیکی مجهز شود، با راه اندازی این امکان، دیگر در اتاق پزشکان منشی وجود نخواهد داشت و مردم از طریق الکترونیک نوبت خواهند گرفت و با استفاده از یک تابلوی الکترونیک نوبت خودشان را رویت و رعایت خواهند کرد.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه طرح منشی الکترونیک در تمام مراکز ملکی تامین اجتماعی اجرا خواهد شد، گفت: سازمان تامین اجتماعی این طرح را در مراکز درمانی و بیمارستانی وابسته به این سازمان اجرایی می کند. البته در دیگر مراکز درمانی و بیمارستانی که متعلق به وزارت بهداشت است، باید اقدامات و زیرساخت های لازم فراهم تا طرح اجرا شود.
درخشان ادامه داد: تحولات حوزه درمان تامین اجتماعی در 40 سال گذشته در دو بخش بررسی می شود، یکی افزایش کمی که تفاوت زیادی داشته است ولی آنچه که بیش از بحث کمیت به آن توجه شده، این است که در بخش درمان تامین اجتماعی به تامین زیرساخت ها توجه زیادی شده است. اما نمونه توجه به موضوع کیفیت خدمات در تامین اجتماعی را در بحث نسخه الکترونیک و تشکیل پرونده سلامت الکترونیک در مراکز ملکی این سازمان دانست و افزود: در این خصوص تامین اجتماعی یکی از سازمان های بیمه گر پیشرو در ارائه خدمات الکترونیک به بیمه شدگان و مستمری بگیران است.
وی تصریح کرد: توجه به زیرساخت های درمانی یک مساله بسیار مهم است، این زیرساخت ها باید اجرایی شود تا در آینده گسترش خدمات در حوزه درمان تامین اجتماعی را شاهد باشیم.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در ادامه به تحولات در حوزه درمان در این 40 سال اشاره کرد و گفت: باید مسائل را به صورت نسبی دید؛ به صورت نسبی خدمات خوب است اما به طور مسلم انتظارات و حق مردم خیلی بیشتر از این است و ما تلاش می کنیم که در این مسیر رو به جلو حرکت کنیم.
به گزارش ایرنا سازمان تامین اجتماعی با حدود 42 میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر، 18 نوع خدمت بیمه ای و درمانی به افراد زیرپوشش ارائه می دهد، این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه ای و درمانی است و 356 بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی، بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می کند.
شایان ذکر است بخش بیمه ای تامین اجتماعی 480 شعبه در سراسر کشور دارد و خدمات بیمه ای این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می شود.
پایان پیام/
https://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/ujW3