مهمترین اقدامات حوزه نظارت سازمان بیمه سلامت از بدو تاسیس
مدیرکل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت مهمترین اقدامات این سازمان در حوزه نظارت را از بدو تاسیس تاکنون تشریح کرد.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، مهدی قنادی به مهمترین اقدامات حوزه نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت اشاره کرد و افزود: سازمان از سال 74 تاکنون اقدامات مهمی در جهت تنظیم و اجرای سیاستهای خرید خدمات سلامت از مراکز ارائهدهنده خدمات تشخیصی درمانی در قالب تدوین دستورالعمل و بخشنامه، پیشنهاد تعرفه خدمات سلامت، پیشنهاد خدمات سلامت برای ورود به تعهدات بیمه پایه درمان و پیشنهاد شاخصهای دسترسی به خدمات سلامت انجام داده است.
قنادی افزود: همچنین تنظیم و اجرای ضوابط اعتبار بخشی اولیه و انعقاد قرارداد همکاری با مراکز ارائهدهنده خدمات تشخیصی درمانی در قالب تدوین دستورالعملها، بررسی پروانههای قانونی، انجام بازدیدهای اولیه از مراکز متقاضی همکاری، آموزش قوانین و مقررات لازمالاجرا به مراکز سلامت طرف قرارداد، تدوین و امضای فرمهای قرارداد و تمدید سالانه قراردادها از دیگر اقدامات سازمان در حوزه نظارت بوده است.
وی به تنظیم و اجرای سیاستهای نظارت بر عملکرد مراکز ارائهدهنده خدمات تشخیصی درمانی طرف قرارداد در قالب تدوین دستورالعمل و فرمهای بازدید اشاره کرد و گفت: همچنین نظارتهای مستقیم موردی و دورهای و نظارتهای غیر مستقیم اسنادی و الکترونیک منتج به انجام برخوردهای نظارتی با مراکز متخلف اعم از تذکرات شفاهی و کتبی، اخذ توضیح و تعهد، اعمال تعدیلات، اخذ خسارت، معرفی به مراجع ذیصلاح و تعلیق و لغو قرارداد شد.
مدیرکل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ادامه داد: تنظیم و اجرای سیاستهای ارزشیابی و رتبهبندی مراکز ارائهدهنده خدمات تشخیصی درمانی طرف قرارداد در قالب تدوین دستورالعمل، شاخصها و سنجهها، تهیه نرمافزار الکترونیک، انجام پایشهای حضوری مراکز مذکور و انجام برخوردهای تشویقی و تنبیهی براساس درجه رتبهبندی مراکز از نتایج اقدامات سازمان در حوزه نظارت بوده است.
بنابر اعلام روابط عمومی بیمه سلامت، قنادی در پایان الكترونيكي شدن عقد قرارداد و نظارت بر اجراي آن را ازمهمترين اقداماتي دانست كه در حال حاضر در دستور كار قرار گرفته است.
قنادی افزود: همچنین تنظیم و اجرای ضوابط اعتبار بخشی اولیه و انعقاد قرارداد همکاری با مراکز ارائهدهنده خدمات تشخیصی درمانی در قالب تدوین دستورالعملها، بررسی پروانههای قانونی، انجام بازدیدهای اولیه از مراکز متقاضی همکاری، آموزش قوانین و مقررات لازمالاجرا به مراکز سلامت طرف قرارداد، تدوین و امضای فرمهای قرارداد و تمدید سالانه قراردادها از دیگر اقدامات سازمان در حوزه نظارت بوده است.
وی به تنظیم و اجرای سیاستهای نظارت بر عملکرد مراکز ارائهدهنده خدمات تشخیصی درمانی طرف قرارداد در قالب تدوین دستورالعمل و فرمهای بازدید اشاره کرد و گفت: همچنین نظارتهای مستقیم موردی و دورهای و نظارتهای غیر مستقیم اسنادی و الکترونیک منتج به انجام برخوردهای نظارتی با مراکز متخلف اعم از تذکرات شفاهی و کتبی، اخذ توضیح و تعهد، اعمال تعدیلات، اخذ خسارت، معرفی به مراجع ذیصلاح و تعلیق و لغو قرارداد شد.
مدیرکل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ادامه داد: تنظیم و اجرای سیاستهای ارزشیابی و رتبهبندی مراکز ارائهدهنده خدمات تشخیصی درمانی طرف قرارداد در قالب تدوین دستورالعمل، شاخصها و سنجهها، تهیه نرمافزار الکترونیک، انجام پایشهای حضوری مراکز مذکور و انجام برخوردهای تشویقی و تنبیهی براساس درجه رتبهبندی مراکز از نتایج اقدامات سازمان در حوزه نظارت بوده است.
بنابر اعلام روابط عمومی بیمه سلامت، قنادی در پایان الكترونيكي شدن عقد قرارداد و نظارت بر اجراي آن را ازمهمترين اقداماتي دانست كه در حال حاضر در دستور كار قرار گرفته است.
پایان پیام/
https://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/nR7B