رفع اشکالات و چگونگی استفاده از سامانه یکپارچه بهداشت "سیب"
قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت و رییس مرکز مدیریت شبکه گفت: بعد از انتخاب سعید نمکی به عنوان وزیر بهداشت و با توجه به سابقه طولانی و نگاه عمیق وی به حوزه بهداشت، نکاتی از سوی وی مطرح شد که باید در سامانه سیب "سامانه یکپارچه بهداشت" لحاظ شود.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد شریعتی با اعلام این مطلب، اظهار داشت: وزیر بهداشت تاکید داشت که باید برای ارائه خدمت در سامانه سیب، یادآور و هشدار جهت خدمات گروه های مختلف تحت پوشش وجود داشته باشد که این امکان در سامانه سیب ایجاد شد و گزینه "فهرست افراد منتظر خدمت" در صفحه نخست سامانه سیب برای کاربران آن شامل بهورزان و مراقبان سلامت، ایجاد شده است.
قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در گزینه فهرست افراد منتظر خدمت در سامانه سیب، براساس سن، جنسیت، وضعیت تاهل، نسبت در خانوار، وضعیت بارداری و زایمان، نوع خدمت مشخص شده است. برای مثال، اگر گزینه واکسن دوماهگی یا ایمن سازی بارداری یا هر کدام از 130 نوع خدمت قابل ارائه، در نوع خدمت انتخاب شود، تمامی افرادی که از این نظر منتظر دریافت خدمت هستند، مشخص و نمایش داده می شوند.
شریعتی گفت: بعد از مشخص شدن افرادی که منتظر خدمت هستند، متن پیامک از پیش مشخص شده تحت عنوان دعوت برای دریافت خدمت برای آنها ارسال می شود و متن این پیامک اینگونه است که جناب آقای یا سرکار خانم "فرد منتظر خدمت" لطفا جهت دریافت خدمات سلامت به پایگاه سلامت "پایگاه ارائه دهنده خدمات برای فرد منتظر خدمت" با شماره تلفن "تلفن پایگاه سلامت" مراجعه کنید. اما اگر فرد منتظر خدمت شک دارد که این چه پیامکی است، با شماره تلفنی که در پیامک ارسال می شود، می تواند تماس بگیرد.
وی افزود: پیامکی که برای دعوت افراد منتظر خدمت در مراکز بهداشتی ارسال می شود، با سرشماره 100034 برای افراد فرستاده می شود و این امکان جدیدا و با دستور وزیر بهداشت به سامانه سیب اضافه شده است.
قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به وجود سامانه پایش و ارزشیابی خدمات در سامانه سیب، خاطرنشان کرد: در این سامانه پیامکی مردم درخصوص خدمات ارائه شده، نظر خود را بیان می کنند اما دکتر نمکی و دکتر رییسی تاکید داشتند که سامانه پیامکی نظرسنجی از ارائه دهندگان خدمات نیز راه اندازی شود که این کار انجام شد و با این مکانسیم می توانیم از همه کاربران سامانه سیب نظرسنجی کنیم و اولین نظرسنجی وسیع به زودی انجام خواهد شد که موضوع آن نیز نظارت، پایش و ارزشیابی واحدهای بهداشتی از منظر ارائه کنندگان خدمات است.
شریعتی یکی از تاکیدات وزیر بهداشت در سامانه سیب را وجود ارتباطات داخلی در این سامانه عنوان کرد و افزود: در سامانه سیب می توان به هر کاربری پیام ارسال کرد و یا از هر کاربری که اجازه پیام دادن به کاربران را داشته باشد، پیام دریافت کرد، البته چون پیام مدیران در سامانه سیب می تواند ارزش اداری و اجرایی داشته باشد بنابراین برای جلوگیری از بروز هرگونه اشتباه در این زمینه، مکانیسم امنیتی برای ارسال پیام مدیران در سامانه سیب طراحی شده است.
به گزارش وبدا وی در پایان اضافه کرد: راه اندازی ارتباطات داخلی سامانه سیب، به جای مکاتبات اداری مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه برای ارتباطات داخلی معاونت بهداشت وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی و شبکه های بهداشتی و درمانی با کاربران سامانه سیب تعریف شده و به جای اتوماسیون اداری استفاده نمی شود. در این سامانه کاربران می توانند با یک سطح بالاتر از مافوق خود نیز در ارتباط باشند.
قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در گزینه فهرست افراد منتظر خدمت در سامانه سیب، براساس سن، جنسیت، وضعیت تاهل، نسبت در خانوار، وضعیت بارداری و زایمان، نوع خدمت مشخص شده است. برای مثال، اگر گزینه واکسن دوماهگی یا ایمن سازی بارداری یا هر کدام از 130 نوع خدمت قابل ارائه، در نوع خدمت انتخاب شود، تمامی افرادی که از این نظر منتظر دریافت خدمت هستند، مشخص و نمایش داده می شوند.
شریعتی گفت: بعد از مشخص شدن افرادی که منتظر خدمت هستند، متن پیامک از پیش مشخص شده تحت عنوان دعوت برای دریافت خدمت برای آنها ارسال می شود و متن این پیامک اینگونه است که جناب آقای یا سرکار خانم "فرد منتظر خدمت" لطفا جهت دریافت خدمات سلامت به پایگاه سلامت "پایگاه ارائه دهنده خدمات برای فرد منتظر خدمت" با شماره تلفن "تلفن پایگاه سلامت" مراجعه کنید. اما اگر فرد منتظر خدمت شک دارد که این چه پیامکی است، با شماره تلفنی که در پیامک ارسال می شود، می تواند تماس بگیرد.
وی افزود: پیامکی که برای دعوت افراد منتظر خدمت در مراکز بهداشتی ارسال می شود، با سرشماره 100034 برای افراد فرستاده می شود و این امکان جدیدا و با دستور وزیر بهداشت به سامانه سیب اضافه شده است.
قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به وجود سامانه پایش و ارزشیابی خدمات در سامانه سیب، خاطرنشان کرد: در این سامانه پیامکی مردم درخصوص خدمات ارائه شده، نظر خود را بیان می کنند اما دکتر نمکی و دکتر رییسی تاکید داشتند که سامانه پیامکی نظرسنجی از ارائه دهندگان خدمات نیز راه اندازی شود که این کار انجام شد و با این مکانسیم می توانیم از همه کاربران سامانه سیب نظرسنجی کنیم و اولین نظرسنجی وسیع به زودی انجام خواهد شد که موضوع آن نیز نظارت، پایش و ارزشیابی واحدهای بهداشتی از منظر ارائه کنندگان خدمات است.
شریعتی یکی از تاکیدات وزیر بهداشت در سامانه سیب را وجود ارتباطات داخلی در این سامانه عنوان کرد و افزود: در سامانه سیب می توان به هر کاربری پیام ارسال کرد و یا از هر کاربری که اجازه پیام دادن به کاربران را داشته باشد، پیام دریافت کرد، البته چون پیام مدیران در سامانه سیب می تواند ارزش اداری و اجرایی داشته باشد بنابراین برای جلوگیری از بروز هرگونه اشتباه در این زمینه، مکانیسم امنیتی برای ارسال پیام مدیران در سامانه سیب طراحی شده است.
به گزارش وبدا وی در پایان اضافه کرد: راه اندازی ارتباطات داخلی سامانه سیب، به جای مکاتبات اداری مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه برای ارتباطات داخلی معاونت بهداشت وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی و شبکه های بهداشتی و درمانی با کاربران سامانه سیب تعریف شده و به جای اتوماسیون اداری استفاده نمی شود. در این سامانه کاربران می توانند با یک سطح بالاتر از مافوق خود نیز در ارتباط باشند.
پایان پیام/
https://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/W03I