پایگاه خبری پزشکان و قانون | پالنا
ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ مدیریت کیفیت در سازمان بیمه سلامت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی نوروزیان بیان کرد: از آنجایی که سازمان بیمه سلامت ایران، رسالت بسیار مهم پوشش بیمه سلامت در بین آحاد جامعه و حفاظت مالی از بیمه‌شدگان در برابر هزینه‌های ناشی از بیماری را بر عهده دارد، برنامه‌های گسترده ای را برای نیل به اهداف در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان بیمه سلامت ادامه داد: در این راستا سازمان بیمه سلامت به منظور حصول اطمینان از اجرای کارآمد و اثربخش فرآیندها و ایجاد بستر مناسب برای اجرای برنامه‌های عملیاتی و تحقق اهداف خود تلاش می‌کند تا در چارچوب الزامات نظام مدیریت کیفیت، اقدامات لازم را به عمل آورد. از آنجایی که تعبیر کیفیت در این سازمان به معنی پاسخگویی به نیازها و انتظارات کلیه ذینفعان اعم از کارکنان، بیمه شدگان، مراکز طرف قرارداد و... تلقی می شود، هر حرکتی که درجهت ارتقاء کیفیت و اشاعه فرهنگ آن صورت گیرد باعث ایجاد منفعت و نهایتاً افزایش بهره وری خواهد بود.

نوروزیان گفت: موضوع بسیار مهمی که باید به آن توجه داشت، این است که نظام مدیریت کیفیت بر اصول هفت گانه‌ای از جمله رهبری، مشتری مداری، فرآیندگرایی، بهبود و... استوار است که منطبق با ارزش‌های تعالی سازمانی بوده و چنانچه در ذهن و بینش و تفکر تک تک مدیران و کارکنان سازمان جای گیرد، می‌تواند اثرات قابل توجهی در موفقیت سازمان در دستیابی به اهداف خود و رشد و تعالی واحدهای سازمانی داشته باشد و در نتیجه سازمان با بهره‌وری حداکثری به اهداف خود نائل خواهد شد. 

وی افزود: از آنجایی که استانداردهای منتشر شده توسط سازمان جهانی استاندارد هر چند سال یک بار مورد بازنگری قرار می‌گیرد و به روزرسانی می‌شود، در آخرین بازنگری انجام شده، ویرایش جدید استاندارد ایزو 9001 در سال 2015 تدوین و منتشر شد و بر این اساس لازم است تمام سازمان‌های متقاضی این استاندارد، ویرایش جدید را پیاده‌سازی کرده و به اجرا درآورند.

به گزارش روابط عمومی بیمه سلامت مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان بیمه سلامت در پایان اضافه کرد: با توجه به ضرورت نهادینه سازی فرهنگ مدیریت کیفیت در بین مدیران و کارکنان سازمان بیمه سلامت ایران، فعالیت های لازم برای استقرار استاندارد ایزو 9001 ویرایش 2015 از جمله برگزاری نشست‌های تخصصی، بازنگری و اصلاح فرآیندهای کاری ادارات کل ستادی و استانی، طراحی و بومی سازی سامانه مدیریت کیفیت برای الکترونیکی کردن فرآیندهای سیستمی، برگزاری دوره‌های آموزشی موردنیاز برای کلیه همکاران در ستاد مرکزی و استان‌ها و ... در حال انجام بوده که امید است با حمایت و مشارکت فعالانه مدیران و کارکنان در سطح سازمان، این اقدامات منجر به ارتقای فرآیندهای کاری و ایجاد تحول در حوزه های مختلف شود.

پایان پیام/

لینک کوتاه:

https://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/ezNJ