وزارت بهداشت و درمان با تبلیغات کالاهای بدون مجوز سلامت برخورد کند
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: تبلیغ کالاهای سلامت محور بدون تایید وزارت بهداشت در صدا و سیما به باور عمومی جامعه لطمه وارد میکند.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، یعقوب شیویاری در رابطه با تبلیغ برخی از محصولات سلامت محور در تلویزیون که مورد تایید وزارت بهداشت نیست، گفت: تبلیغ هر کالایی که به سلامت مردم مربوط میشود، باید تاییدیه وزارت بهداشت را داشته باشد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: تبلیغ کالاهای سلامت محور بدون تایید وزارت بهداشت در صداوسیما به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، چرا که مردم به صدا و سیما اعتماد دارند و تداوم این کار میتواند به باور عمومی جامعه لطمه وارد کند.
شیویاری گفت: وزارت بهداشت و درمان باید به تبلیغ کالاهای سلامت محور ورود کرده و با متخلفین برخورد کند، صداوسیما نباید به راحتی اجازه تبلیغ کالایی را بدهد که ممکن است، سلامت مردم را به خطر بیندازد. کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به منظور رسیدگی به تخلفات تبلیغاتی در صداوسیما با نمایندگان این سازمان جلسهای برگزار خواهند کرد.
وی با انتقاد از عملکرد رسانه ملی در پخش آگهیهای بازرگانی، تصریح کرد: متأسفانه حجم آگهیهای بازرگانی صداوسیما بیش از حد شده است. درصد پخش تبلیغات در تلویزیون آنقدر زیاد شده که تأثیر منفی گذاشته است و این تأثیر منفی هم برای کالاهایی است که مورد تبلیغ واقع می شود و هم برای سایر برنامههای صداوسیماست که از هدف خود باز می مانند.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: معتقدم سازمان صداوسیما باید تعادلی میان سهم تبلیغات بازرگانی و سهم برنامههای غیر تبلیغی ایجاد کند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: تبلیغ کالاهای سلامت محور بدون تایید وزارت بهداشت در صداوسیما به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، چرا که مردم به صدا و سیما اعتماد دارند و تداوم این کار میتواند به باور عمومی جامعه لطمه وارد کند.
شیویاری گفت: وزارت بهداشت و درمان باید به تبلیغ کالاهای سلامت محور ورود کرده و با متخلفین برخورد کند، صداوسیما نباید به راحتی اجازه تبلیغ کالایی را بدهد که ممکن است، سلامت مردم را به خطر بیندازد. کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به منظور رسیدگی به تخلفات تبلیغاتی در صداوسیما با نمایندگان این سازمان جلسهای برگزار خواهند کرد.
وی با انتقاد از عملکرد رسانه ملی در پخش آگهیهای بازرگانی، تصریح کرد: متأسفانه حجم آگهیهای بازرگانی صداوسیما بیش از حد شده است. درصد پخش تبلیغات در تلویزیون آنقدر زیاد شده که تأثیر منفی گذاشته است و این تأثیر منفی هم برای کالاهایی است که مورد تبلیغ واقع می شود و هم برای سایر برنامههای صداوسیماست که از هدف خود باز می مانند.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: معتقدم سازمان صداوسیما باید تعادلی میان سهم تبلیغات بازرگانی و سهم برنامههای غیر تبلیغی ایجاد کند.
پایان پیام/
https://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/XPaT