راهاندازی سامانه نوبتدهی الکترونیکی در بیمارستانهای دولتی
سامانه یکپارچه نوبت دهی الکترونیکی به منظور ارائه خدمات بهتر و افزایش رضایتمندی بیماران در تمامی بیمارستان های دولتی تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، راه اندازی شد.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مرضیه نوربخش گفت: درمانگاه های بیمارستانی به عنوان یک بازوی خدمتی مهم در بهره گیری بهتر بیماران از خدمات درمانی و کاهش تعداد بستری در بخش های بیمارستانی محسوب می شود. از این رو ارتقاء کیفیت خدمات درمانگاهی با راه اندازی سیستم نوبت دهی جامع در دستور کار دانشگاه و معاونت درمان قرار گرفت.
مدیر خدمات بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: از میان دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در استان تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اولین دانشگاه در راه اندازی سامانه یکپارچه نوبت دهی در سطح بیمارستان ها است.
وی در خصوص نحوه کار این سیستم گفت: استقرار کیوسک های نوبت دهی در سطح بیمارستان ها برای مراجعه کنندگان حضوری و راه اندازی برنامه تلفن همراه و تلفن گویا برای امکان غیرحضوری، سه روش دریافت نوبت است. که با استفاده از هر کدام فرد میتواند به راحتی از وضعیت حضور پزشکان متخصص در نزدیکترین محل زندگی خود مطلع شود.
نوربخش گفت: شهروندان می توانند با مراجعه به سایت nobat.sbmu.ac.ir و دسترسی به کلیه خدمات ارائه شده به تفکیک بیمارستان ها، تخصص ها و پزشکان متخصص از سردرگمی و رفت و آمدهای بیهوده خلاص شوند.
مدیر خدمات بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امکان نظرسنجی از بیماران، امکان دسته بندی اولویت های نوبت برای انواع بیماران، قابلیت گزارش دهی به مدیران ارشد بیمارستان، اخذ نوبت قطعی، کنسل نوبت و ارسال توصیه های پزشکی و فیلم های آموزشی در تخصص های مختلف را از جمله مزیت های این سیستم عنوان کرد.
وی امکان گزارش گیری نوبت های حضوری و غیرحضور بصورت تفصیلی و آماری، قابلیت گزارش دهی در سه سطح ستادی و بیمارستانی، عملیاتی نمودن فراخوان های پذیرش بصورت نرم افزاری و سخت افزاری و دسترسی کاربران پذیرش بیمارستان، مسئول پذیرش و مدارک پزشکی، مسئول سیستم نوبت دهی و مدیریت صف پزشکان را از مزیت های جانبی نرم افزار ذکر کرد.
نوربخش خاطرنشان کرد: بیمارستان ها بعنوان یک بنگاه اقتصادی خدماتی محسوب می شوند. و مهمترین شاخص ارزیابی بنگاه های خدماتی، میزان رضایتمندی و تکریم ارباب رجوع از خدمات ارائه شده است. از این رو با راه اندازی این سیستم تلاش می شود تا با مدیریت صف و بهینه نمودن دسترسی عادلانه به خدمات درمانی این مهم محقق شود.
به گزارش مهر مدیر خدمات بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان اضافه کرد: در حال حاضر در استان تهران آغازگر این سیستم هستیم، تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات در حوزه درمان و رضایتمندی شهروندان گرامی انجام می دهیم.
پایان پیام/
https://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/KgNy