تبلیغات پزشکان باید در شان جامعه پزشکی باشد
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به برنامهریزی سازمان نظام پزشکی برای نظارت در تبلیغات در حوزه پزشکی گفت: بر اساس قانون، فعالیت در فضای مجازی مصداق تبلیغات است و پزشکان باید برای انجام هرگونه تبلیغاتی از سازمان نظام پزشکی مجوزهای لازم را اخذ کنند.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد جهانگیری درباره تبلیغات پزشکی در فضای مجازی اظهار کرد: بر اساس قانون، سازمان نظام پزشکی مکلف به رسیدگی به تبلیغات پزشکی است.
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ادامه داد: امروزه حوزه فعالیتهای پزشکان مشخص شده است و باید تبلیغات انجام شده در شان جامعه پزشکی و مردم باشد؛ تبلیغ عملهای جراحی هم بر اساس مفاد قانونی باید مبتنی بر واقعیتها انجام گیرد.
جهانگیری گفت: بر اساس آئیننامه شورای عالی نظام پزشکی رسیدگی به تخلفات صورت گرفته، بر عهده این سازمان است و این موضوع به دستگاههای ذیربط هم ابلاغ شده است.
وی با اشاره به برنامهریزی سازمان نظام پزشکی برای نظارت در تبلیغات در حوزه پزشکی گفت: بر اساس قانون فعالیت در فضای مجازی مصداق تبلیغات است و پزشکان باید برای انجام هرگونه تبلیغاتی از سازمان نظام پزشکی مجوزهای لازم را اخذ کنند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در پایان اضافه کرد: تذکرهای لازم به متخلفان در این حوزه داده شده است و در صورت تکرار این مشکل با برخورد جدی سازمان مواجه خواهند شد.
پایان پیام/
https://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/7psc