۸۰ درصد نوبتدهی در بیمارستانهای دولتی به صورت الکترونیک انجام میشود
معاون کل وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر در تمام بیمارستانهای دولتی بالای صد تخته کشور، ۷۰ الی ۸۰ درصد وقت ها بصورت تلفنی یا اینترنتی انجام می شود. البته زیر ساخت ارائه ۱۰۰ درصدی را داریم اما تعدادی از عزیزان هنوز آموزش کافی ندیدند یا بعضا از شهرستان مراجعه می کنند که می خواهند همان روز ویزیت شوند.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ایرج حریرچی در خصوص نوبت دهی الکترونیک بیمارستانها با اشاره به اینکه حدود 80 درصد مراجعات بستری و 40 درصد خدمات سرپایی بیماران در کشور در بخش دولتی ارائه می شود، گفت: سرانه بار مراجعه به پزشک عمومی و متخصص در سال برای هر ایرانی 4 و 14 صدم بار است که در سال 343 میلیون بار ویزیت پزشک در کشور داریم.
معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر در تمام بیمارستانهای دولتی بالای صد تخته کشور، 70 الی 80 درصد وقت ها بصورت تلفنی یا اینترنتی انجام می شود. البته زیر ساخت ارائه 100 درصدی را داریم اما تعدادی از عزیزان هنوز آموزش کافی ندیدند و یا بعضا از شهرستان مراجعه می کنند که می خواهند همان روز ویزیت شوند.
وی افزود: گاهی برخی از عزیزان و رسانه ها استنباطشان این است و انتظار دارند که مردم به محض مراجعه به مرکز درمانی همان روز هم ویزیت شوند و اگر انجام نشود حمل بر ناکارآمدی سیستم می گذارند در حالیکه با توجه به کمبود پزشک و لیست انتظار که یکی از اهرم های سیاستی نظام های مختلف بهداشتی درمانی است، مسائل مربوط به خودش را دارد.
حریرچی گفت: در حال حاضر در 20 استان کشور از سطح یک از پزشک روستا و پزشک خانواده، نوبت دهی از طریق پرونده الکترونیک سلامت انجام می شود اما زمان منتظر ماندن در مطبها و درمانگاه ها گاهی بالاست که باید ساماندهی شوند.
به گزارش وبدا معاون کل وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: مردم عزیز اگر اشکالی در بیمارستانهای دولتی می بینند با سامانه 190 تماس بگیرند و مشکل نوبت دهی، پرداخت غیر متعارف هزینه ها و یا ارجاع به خارج از بیمارستان برای تهیه اقلام و تجهیزات پزشکی و دیگر موارد را اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری های لازم صورت پذیرد.
معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر در تمام بیمارستانهای دولتی بالای صد تخته کشور، 70 الی 80 درصد وقت ها بصورت تلفنی یا اینترنتی انجام می شود. البته زیر ساخت ارائه 100 درصدی را داریم اما تعدادی از عزیزان هنوز آموزش کافی ندیدند و یا بعضا از شهرستان مراجعه می کنند که می خواهند همان روز ویزیت شوند.
وی افزود: گاهی برخی از عزیزان و رسانه ها استنباطشان این است و انتظار دارند که مردم به محض مراجعه به مرکز درمانی همان روز هم ویزیت شوند و اگر انجام نشود حمل بر ناکارآمدی سیستم می گذارند در حالیکه با توجه به کمبود پزشک و لیست انتظار که یکی از اهرم های سیاستی نظام های مختلف بهداشتی درمانی است، مسائل مربوط به خودش را دارد.
حریرچی گفت: در حال حاضر در 20 استان کشور از سطح یک از پزشک روستا و پزشک خانواده، نوبت دهی از طریق پرونده الکترونیک سلامت انجام می شود اما زمان منتظر ماندن در مطبها و درمانگاه ها گاهی بالاست که باید ساماندهی شوند.
به گزارش وبدا معاون کل وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: مردم عزیز اگر اشکالی در بیمارستانهای دولتی می بینند با سامانه 190 تماس بگیرند و مشکل نوبت دهی، پرداخت غیر متعارف هزینه ها و یا ارجاع به خارج از بیمارستان برای تهیه اقلام و تجهیزات پزشکی و دیگر موارد را اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری های لازم صورت پذیرد.
پایان پیام/
https://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/B6YU