پایگاه خبری پزشکان و قانون | پالنا
با تدوین راهنمای بالینی تقاضاهای القایی در کشور کنترل شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کوروش فرزین با اشاره به میزان مراجعه مردم، اظهار کرد: به طور متوسط سالیانه ۱۸۰ میلیون بار به مراکز درمانی، داروخانه‌های طرف قرارداد بیمه سلامت مراجعه می‌شود که از این تعداد بین ۷ تا ۸ میلیون بار مربوط به بستری و مراکز جراحی محدود است.

معاون سازمان بیمه سلامت ادامه داد: امروزه در حدود ۴۰ میلیون بار مراجعه به داروخانه‌های طرف قرارداد بیمه سلامت وجود دارد که ۳۰ درصد از هزینه‌های پرداختی بیمه مربوط به مراجعات مردم به داروخانه‌ها است، همچنین سالیانه ۸ میلیون مراجعه جهت بستری به مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت انجام می‌شود که بین ۵۰ تا ۶۰ درصد هزینه‌های پرداخت بیمه مربوط به حوزه بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است.

وی افزود: داروخانه‌ها بعد از حوزه بستری بیشترین مراجعه کننده را دارند، تقاضا‌های القایی در برخی از خدمات بیشتر است و خدمات غیرتهاجمی مثل سونوگرافی، آزمایشگاهی و خدمات القایی افزایش پیدا کرده است، ما جلوی تقا‌ضاهای القایی در حوزه‌های مختلف مانند دارو‌های تخصصی را گرفته‌ایم و با تشکیل پرونده برای بیماران، تقاضا‌های القایی در حوزه‌هایی مانند سی تی اسکن، رادیولوژی کنترل شده است و این کار با تدوین راهنمای بالینی انجام گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان فرزین در پایان گفت: با کنترل تقاضای القایی، هزینه‌های زیادی صرفه جویی می‌شود و این منابع به سمت کنترل هزینه‌های کمرشکن و حمایت از بیماران سوق داده می‌َشود، یکی از اقدامات سازمان بیمه سلامت حمایت از افراد با دهک‌های پایین است، به طوری که افراد تحت پوشش کم‌ بضاعت به طور رایگان از خدمات حوزه‌های بستری و سرپایی برخوردار می‌شوند و پرداخت حق بیمه آنها به وسیله دولت انجام می‌گیرد.

پایان پیام/

لینک کوتاه:

https://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/iolz