وزارت رفاه ظرف یک ماه پاسخ استعلام سازمان بیمه سلامت را براى پوشش بیمهاى افراد بدهد
معاون خدمات بیمه اى سازمان بیمه سلامت گفت: بر اساس آیین نامه اجرایى پوشش اجبارى بیمه سلامت و ارزیابى وسع، وزارت رفاه باید ظرف مدت یک ماه پاسخ استعلام سازمان بیمه سلامت را براى پوشش بیمه اى افراد بدهد.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، كوروش فرزين افزود: اتفاقى كه از ابتداى طرح تحول سلامت مبنى بر استفاده صحيح از يارانه دولت براى محرومان قرار بود انجام شود، امروز آغاز شد.
وی افزود: كسانى كه فاقد پوشش بيمه اى هستند نيز مى توانند از طريق سايت سازمان بيمه سلامت اقدام كنند؛ در اين سايت، فرد وارد صفحه اى مى شود كه اگر توانايى پرداخت حق بيمه را داشته باشد به صفحه پرداخت هدايت مى شود و در غير اين صورت به صفحه اى براى ثبت اطلاعات خانوار هدايت مى شود تا پس از آن، استعلام ارزيابى وسع براى وزارت رفاه ارسال شود.
معاون خدمات بيمه اى سازمان بيمه سلامت ادامه داد: امسال در معاونت فنى بسيار پر كار بود. پروژه هاى الكترونيكى مثل نسخه الكترونيكى و رسيدگى الكترونيكى به استاد بسترى در كشور در حال پيش رفت است و بيمارستان ها همكارى خوبى در اين زمينه دارند، نظام ارجاع الكترونيكى نيز براى جمعيت بيمه شدگان روستايى در حال حاضر بسيار اهميت دارد و اگر دفاتر خدمات روستايى به دو تيپ تبديل شود، بايد نظام ارجاع الكترونيكى در روستاها نيز اجرايى شود.
به گزارش روابط عمومی بیمه سلامت فرزین در پایان درباره بيمه شدگان كميته امداد امام خمينى (ره) نيز اظهار داشت: فقط خدمات بيمه پايه با رعايت نظام ارجاع به اين بيمه شدگان ارائه مى شود و بيمه مكمل آنها اعمال نمى شود. البته اين بيمه شدگان تمام خدمات بيمه پايه را در مراكز طرف قرارداد سازمان بيمه سلامت مى توانند دريافت كنند.
پایان پیام/
https://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/Qzfs