دریافت حق ثبت شکایت مانعی برای ثبت شکایات غیر منطقی و بی پایه و اساس است
عضو هیات رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به درج اخبار در فضای مجازی مبنی بر درآمد میلیاردی نظام پزشکی از پرونده های شکایت علیه پزشکان گفت: فعالیت اعضای منتخب دادسراهای نظام پزشکی، هیات های بدوی و تجدید نظر، هیات مدیره ها و حتی روسای نظام پزشکی ها داوطلبانه و کاملا رایگان است.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی سالاریان به منظور تنویر افکار عمومی در خصوص درآمدهای نظام پزشکی بیان کرد: سازمان نظام پزشکی بودجه دولتی نداشته و هزینه آن از محل حق عضویت اعضاء تامین می شود و بدیهی است که مخارج اجتناب ناپذیری مانند حقوق کارمندان و سایر هزینه های جاری از جمله جلسات متعدد دادسراها،هیات های بدوی ،تجدید نظر و پیگیری اداری آن ها وجود دارد که بخشی از آن از محل حق ثبت پرونده ها تامین می شود.
عضو هیات رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: به جز رئیس کل سازمان نظام پزشکی، معاونین و پرسنل اداری که حقوق مصوب دارند، هیچ یک از اعضای منتخب دادسراهای سازمان ،هیات های بدوی و تجدید نظر،هیات مدیره ها و روسای نظام پزشکی حقوق نمی گیرند و فعالیت آنها داوطلبانه و کاملا رایگان است، منتخبان مجمع عمومی و شورای عالی نظام پزشکی نیز حقوق مصوب نداشته و حتی حق جلسه هم دریافت نمی کنند، حتی رئیس کل سازمان نظام پزشکی با این که می تواند حقوق دریافت نماید اما در چندین دوره روسای کل این سازمان بدون دریافت حقوق و کاملا داوطلبانه به فعالیت پرداخته و حقوق خود را برای پیشبرد اهداف این سازمان استفاده نموده اند.
وی با اشاره به این که در مواردشکایت های اخلاقی و تعرفه ای سازمان حق ثبتی دریافت نمی کند افزود: نکته حائز اهمیت این است که دریافت حق ثبت شکایت خود مانعی برای ثبت شکایات غیر منطقی و بی پایه و اساس است، در خصوص دریافت تعرفه برای اعتراض و تجدید نظر در رای صادره پرونده ها جهت بررسی مجدد در هیات های تجدید نظر، تمامی پروسه های بدوی تکرار می شود و لذا دریافت حق ثبت برای تشکیل جلسات و گردش امور اداری با توجه به خودگردانی نظام پزشکی ها باز هم کفاف هزینه های جاری را نخواهد داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی سالاری در پایان گفت: جامعه پزشکی بعنوان قشر فرهیخته و مورد وثوق مردم پاسخگویی را سرلوحه فعالیت حرفه ای خود می داند و علی رغم مشکلات و اجحاف هایی که در فعالیت حرفه ای با آن روبروست با خود پایشگری و رسیدگی به شکایات و گلایه های مردم از خدمات بهداشتی و درمانی توسط منتخبان خود به ارتقای سطح سلامت عموم جامعه کمک نموده و به اعتماد شایان توجه جامعه به این صنف پاسخ متقابل می دهد.
پایان پیام/
https://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/SssL