دخالت فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در روند درمان فیزیوتراپی بیماران
مسوول کمیته حقوقی انجمن فیزیوتراپی ایران به دخالت فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی اشاره کرد و گفت: این افراد با دخالت در روند درمان فیزیوتراپی بیماران موجب نگرانی شدهاند، کمیته حقوقی انجمن فیزیوتراپی ایران مصمم است با استفاده از تمامی ظرفیتهای قانونی و مناسب، مردم را از تبعات این دخالتهای نادرست آگاه سازند و با خاطیان از طریق مجاری ذی ربط برخورد قانونی کند، ارائه کارت نظام پزشکی یا کارت عضویت انجمن فیزیوتراپی ایران راهکار مطمئنی برای تعیین صلاحیت درمانگران است.
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، همایون آبائی در واکنش به دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور درمانی گفت: اینروزها افرادی که فاقد هرگونه صلاحیت در امور پزشکی و فیزیوتراپی هستند با تبلیغات وسیع در فضاهای مجازی یا به روشهای دیگر با جلب اعتماد مردم باعث ایجاد مشکلات فراوان و بعضاً جبران ناپذیری برای بیماران و به دنبال آن برای جامعه پزشکی شده اند.
مسؤول کمیته حقوقی انجمن فیزیوتراپی ایران به دخالت فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی اشاره کرد و گفت: این افراد با دخالت در روند درمان فیزیوتراپی بیماران موجب نگرانی شدهاند، کمیته حقوقی انجمن فیزیوتراپی ایران مصمم است با استفاده از تمامی ظرفیتهای قانونی و مناسب، مردم را از تبعات این دخالتهای نادرست آگاه سازند و با خاطیان از طریق مجاری ذی ربط برخورد قانونی کند.
وی افزود: از هموطنان درخواست داریم برای دریافت خدمات فیزیوتراپی حتماً افراد واجد شرایط را انتخاب کنند، ارائه کارت نظام پزشکی یا کارت عضویت انجمن فیزیوتراپی ایران راهکار مطمئنی برای تعیین صلاحیت درمانگران است، انجمن فیزیوتراپی ایران خواهان ارائه خدمات درمانی توانبخشی توسط همکاران گروه توانبخشی متناسب با برنامه آموزشی خودشان است. به طور مثال یک کاردرمانگر نمیتواند از هیچ یک از دستگاههای الکتروتراپی در درمان بیماران خود استفاده نماید.
به گزارش فارس آبائی در پایان گفت: از مؤسسات و ارگانهایی که در پی آموزش افراد هستند تقاضا داریم، مطابق با قانون عمل کرده و با آموزشهای نادرست به افراد سبب ایجاد بی نظمی و مشکلات ناشی از آن نشود؛ به طور مثال آموزش دستیار فیزیوتراپی هیچگونه وجاهت و مجوزی ندارد و انجمن فیزیوتراپی ایران با آن برخورد قانونی خواهد کرد.
پایان پیام/
https://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/NI1i