پایگاه خبری پزشکان و قانون | پالنا
نحوه دسترسی پزشکان به سامانه نسخه نویسی الکترونیکی تامین اجتماعی اعلام شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پزشکان و موسسات تشخیصی و درمانی اعم از طرف قرارداد و غیر طرف قراردادی که به تهیه سامانه‌های نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک مبادرت کرده اند و از سامانه‌های تحت مالکیت سازمان (ep.tamin.ir, darman.tamin.ir) استفاده نمی‌کنند، می‌توانند با استفاده از سامانه‌های در اختیار خود و از طریق پیاده‌سازی نرم‌افزارهای واسط (API)، نسبت به نسخه‌نویسی و پذیرش الکترونیک نسخ اقدام کنند.

شهرام غفاری مدیر کل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی در این خصوص گفت: پزشکان و موسسات طرف قرارداد پس از احراز هویت فرد و استعلام برخورداری بیماران از استحقاق درمان، از روش‌های اعلامی سازمان، نسبت به نسخه‌نویسی و ارائه خدمات تشخیصی و درمانی‌ در بستر الکترونیک اقدام کنند.

وی افزود: همچنین پزشکان و موسسات طرف قرارداد می توانند در صورت قطع بودن سیستم مکانیزه، با استفاده از سرنسخه مخصوص مطب‏ پزشک و یا سرنسخه متعلق به موسسه درمانی به جای برگ دفترچه درمانی بیمار اقدام کنند، روش‌های استعلام استحقاق درمان "پوشش بیمه درمان" برای "بیماران خاص" نیز همانند سایر بیمه‌شدگان است با این تفاوت که این بیماران در کد پیگیری و استعلام برخورداری از خدمات درمانی با پسوند "خاص" مشخص می‌شوند.

بر اساس بخشنامه صادره از سوی سازمان تامین اجتماعی در خصوص حذف دفترچه های درمانی بیمه شدگان، ارائه خدمات درمانی در بخش بستری در مواردی که "نوزاد" فاقد کدملی باشد تا زمان صدور شناسنامه و اختصاص کدملی به نوزاد "حداکثر تا یکماه پس از تولد" از طریق کدملی مادر امکان‌پذیر است.

به گزارش ایسنا همچنین ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به بیماران اورژانسی منوط به دریافت استحقاق درمان نیست و در حین درمان این فرایند انجام می‌شود.

پایان پیام/

لینک کوتاه:

https://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/1tLw