ثبت بیشترین خدمات کرونا در کشور در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: افتخار بالاترین حجم ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا در سالی که گذشت به دانشگاه تعلق دارد، دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بالاترین و بیشترین حجمارائه خدمت به مبتلایان به کرونا در کشور را در کارنامه درخشان خود ثبت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا زالی در دومین جشنواره بیمارستان بهره ور که با حضور وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد با تاکید بر اینکه دانشگاههای علوم پزشکی از اولین روزهای شیوع کرونا به عنوان پیشقراولان این هماورد سنگین در ارائه خدمات به بیماران کرونایی فعالیت کرده اند گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درتمامی عرصه های مختلف خدمت رسانی با بیش از شش دهه خدمت و کسب تجارب ارزنده علمی، آموزشی، پژوهشی و درمانی خوش درخشید.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی وزیر بهداشت و دغدغه های فراوان مدیریتی در حوزه بهداشت و درمان ادامه داد: مدیریت حوزه درمان دغدغههای خاص خود را دارد و این درحالیست که با شیوع پاندمی کووید-۱۹ ابعاد این نبرد سهمگین را نمیتوان با قلم و زبان به تصویر کشید.
وی با اشاره به کارکردهای بیمارستان بهرور، ارتقا کیفی و کمی در راستای مدیریت مراکز درمانی را مورد توجه قرار داد و افزود: استفاده از کاربردهای این سامانه در حوزه خدمت به مبتلایان کرونا نیز بسیار اثربخش و کاربردی بوده است.
زالی با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در این مسیر گفت: افتخار بالاترین حجم ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا در سالی که گذشت به دانشگاه تعلق دارد، دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بالاترین و بیشترین حجمارائه خدمت به مبتلایان به کرونا در کشور را در کارنامه درخشان خود ثبت کرده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ارائه خدمت به ۶۰۵ هزار بیمار مشکوک یا مبتلا به کرونا در بخشهای سرپایی مراکز درمانی و بهداشتی دانشگاه خبر داد و گفت: ۸۷ هزار بیمار کرونایی تا به امروز در بیمارستانهای دانشگاه خدمات منحصر به فردی دریافت کردهاند.
وی در ادامه ایثارگری و تلاشهای نمونه گیران مراکز بهداشتی را ستود و اضافه کرد: این کارشناسان در نبردی سخت بارها و بارها با کرونا روبرو شدند، به طور مثال یکی از نمونه گیران دانشگاه تا به امروز انجام ۱۸ هزار نمونه کرونا را در کارنامه کاری خود ثبت کرده که حتی اگر ۲۰ درصد این افراد هم به کرونا مبتلا باشند، به این معنی است که این همکار غیور دانشگاه تاکنون با ۳۶۰۰ بیمار مبتلا روبرو شده است، رشادتهای کادر بهداشت ودرماندانشگاه قابل توصیف نیست، یادآور شد: بسیاری از همکاران دانشگاه درحالی که در دوران بازنشستگی به سر میبرند، همچنان داوطلبانه و بدون هیچ چشمداشتی به مردم خدمت ارائه میدهند، این موارد نشان از تجلی رشادتهای این افراد دارد.
زالی از ابتلای بیش از ۲۹۰۰ نفر از پرسنل بخشهای درمانی و بهداشتی دانشگاه به کرونا خبرداد و ادامه داد: درخواست تغییر بخش کاری این پرسنل خدوم پس از بهبودی و گذراندن دوران نقاهت کمتر از انگشتان دست است، این مهم بیانگر رشادت و افتخار آفرینی ملی فرزندان غیور این مرزو بوم است. حافظه تاریخی، رشادت های کادر بهداشت و درمان را ثبت خواهد کرد و ایرانیان به این افتخار آفرینی میبالند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر مشارکت بخشهای خصوصی وغیر دولتی تحت نظارت دانشگاه در درمان مبتلایان به کرونا گفت: بیش از ۲۷۰۰ نفر در این مصاف سخت در مراکز خصوصی نیز مبتلا شدند که هرگز نمیتوان رشادت های مدافعان سلامت را نادیده گرفت، چنانچه در بحث کرونا تعداد فوتیها را به تعداد کل مراجعان سرپایی و بستری حوزه درمان تقسیم کنیم به عدد ۱.۸ می رسیم که این رکورد ستونی است و اگر چنانچه مرگ و میر بیماران ICU را در نظر بگیریم این آمار به عدد پایین تری نیز تنزل خواهد کرد.
وی یکی از مهمترین چالشهای ارائه خدمت در پاندمی کووید را متوقف نشدن پروسه درمان مبتلایان غیر کرونایی دانست و افزود: در سختترین روزهای کرونایی، سنگر اصلی خدمت رسانی به سایر بیماران خالی نماند. تنها در بازه زمانی ۹ ماهه از آغاز پاندمی، یک میلیون و ۶۵۰ هزار بیمار غیر کرونایی درمراکز درمانی خدمت دریافت کردند و این درحالیست که تاکنون بالغ بر ۷۵ هزار عمل جراحی نیز به سایر بیمارانارائه شده است.همچنین بستری شدگان غیرکرونایی در دانشگاه عدد ۱۱۰ هزار خدمت را به خود اختصاص داده است.
زالی مجموع ۳۷۰ هزار مداخله درمانی در حوزه خدمات به بیماران غیرکرونایی در کنار ارائه خدمت به ۸۷ هزار بیمار مبتلا به کرونا را نشان از ارائه خدمت بی کم و کاست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در سخت ترین و پیچیده ترین بحران دنیا دانست.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه شدن امکان رصد بیماران کرونایی، تعامل با پزشکی قانونی، ایجاد سامانه آموزش هوشمند و شفاف سازی اطلاعات بدون نیاز به مراجعه حضوری را از دیگر دسترسیهای استقرار سیستم HIMدر دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: با این مهم اطلاعات همگون در بالاترین سطح در اختیار گروههای هدف و مدیران قرار می گیرد، همچنین بررسی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات بیمارستانی با کمک سیستم هوشمند بیمارستانی یکی دیگر از امکانات است، رصد نحوه ارائه خدمت و میزان رضایت بیماران از خدمات با کمک این سیستم و تنها با یک کلیک و به سرعت قابل دسترس است.
وی افزود: در بیمارستان کودکان مفید دسترسی کامل به سامانه هوشمند مدیریت بیمارستانی به صورت پایلوت در اختیار دستیاران قرار گرفته است، با مجهز شدن به این امکان جدید دستیاران و اساتید میتوانند در طول شبانه روز به اطلاعات کلینیکی و پاراکلینیکی بیمار دسترسی داشته باشند.
به گزارش ایسنا زالی در پایان از یکسان سازی و بومی کردن نسل جدید سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد و یکپارچه سازی سامانه جامع اطلاعات مبتلایان به کووید ۱۹ را فعالیت مبتکرانه ای دانست که با مشارکت دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در تهران و در هر ۱۰۸ بیمارستان خدمت دهنده به مبتلایان به کووید ۱۹ خدمات ویژه ای ارائه می دهد.
پایان پیام/
https://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/y26Y