کرونا فرصت بازمهندسی گروههای آموزشی دانشگاه است
رییس دانشگاه علوم پرشکی شهید بهشتی با اشاره به این که تهدید کرونا برای گروههای علمی وآموزشی دانشگاه می تواند به عنوان فرصتی طلایی تلقی شود گفت: بازمهندسی گروههای آموزشی علوم پایه دانشگاه در بحران کرونا می تواند جایگاه ممتاز این گروهها را ارتقا دهد.

به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا زالی روز یک شنبه در نشست پایان سال با مدیران گروه علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که با هدف بررسی دستاوردها و تبیین اهداف سال جدید صورت گرفت گفت: حاصل تلاش مجموعه دانشگاه در ۱۲ دانشکده، از مرز چهار هزار مقاله گذشت و ۱۲,۵درصد رشد کمی در مقالات و ۴۱.۵ درصد رشد کمی و کیفی دانشگاه در حوزه های علمی و پژوهشی داشته ایم.
وی افزود: از هر چهار مقاله پژوهشگران یک مقاله در زمره مقالات Q۱ قرار دارد، سرانه هر عضو هیئت علمی سه مقاله، رشد شاخص ها در h-indx، کاهش تعداد اعضای هیات علمی خاموش و ارتقا در نظام رتبه بندی لایدن از جمله دستاوردهای بزرگی است که در سایه تلاش های اساتید و محققان دانشگاه ایجاد شده است.
رییس دانشگاه علوم پرشکی شهید بهشتی از کسب رتبه اول فناوری و رتبه اول کشوری برای هشتمین سال متوالی در حوزه تحقیقات دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد و تاکید کرد: ۷۳ رتبه ارتقا در وبومتریکس جایگاه ممتازی است که دانشگاه در رقابتی بین ۳۰ هزار دانشگاه و موسسه آموزشی و پژوهشی در دنیا به خود اختصاص داده است، دانشگاه برای اولین بار در نظام رتبه بندی شانگهای و تایمز نیز در زمره برترین های جهانی قرار گرفت.
زالی در ادامه با اشاره به تلخ کامی های یکسال گذشته که با شیوع گسترده اپیدمی کرونا ایجاد شد تاکید کرد: تهدید کرونا برای گروههای آموزشی و علمی مختلف دانشگاه می تواند به عنوان فرصتی طلایی تلقی شود چرا که بنظر می رسد این ویروس سالها با بشر دست به گریبان باشد، بنابراین لازم است گرههای علمی و آموزشی دانشگاه از جایگاه ممتاز وپتانسیل های علمی گروه در راستای به بازمهندسی گروه بهره ببرند.
وی شناسایی و جذب افراد برجسته علمی، افزایش فعالیت های بین المللی، برنامه ریزی برای جذب دانشجویان خارجی و ایجاد رشته های بین رشته ای را راهکار موثری برای ارتقا علوم پایه در دانشگاه عنوان کرد و با تاکید بر ارتباط موثرتر و بیشتر گروههای پایه و بالینی خاطرنشان کرد: ظرفیت های علمی و امکانات گروههای آموزشی دانشگاه باید با حفظ ساختارها مورد استفاده قرار بگیرد، افزایش فعالیت های گروه های آموزشی پایه یکی از اساسی ترین ارکان پیشرفت دانشگاه است، ایجاد کانون فارغ التحصیلان دانشگاه می تواند جایگاه دانشگاه را در رتبه بندی ها ارتقا دهد.
پایان پیام/
https://www.pezeshkanoghanoon.ir/p/MZKb